Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Mislyde ved ujævnheder/huller i vejen

Mislyde ved ujævnheder/huller i vejen 19 år 11 måneder siden #9653

• 's profilbillede
Det lyder interessant. Det er lidt det samme fænomen, når jeg drejer i rattet og holder stille. Det tror jeg lige jeg prøver i første omgang. Men hvordan laver jeg en MEGET kraftig eller grundig undervognsvask (sorry, jeg har ikke rodet så meget med biler før. Mine fingre tilhører et keyboard, men hænderne er dog skruet rigtigt på. Og så det sjove - jeg skal sgu snart starte til motorlærer :wink: ).

Skal jeg bruge nogle "kemikalier"? Er der noget der kan anbefales?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Mislyde ved ujævnheder/huller i vejen 19 år 11 måneder siden #9654

• 's profilbillede
Drej hjulet alt hvad det kan til en af siderne.
Tag en haveslange, meget gerne en højtryksrenser, og spul nederst i din fjederskål. - Dette gentages i toppen.
Drej hjulet til den anden side og gentag.

Hvis lyden også kommer bagfra, så er det nemmest hvis du lige løfter bilen lidt. - Klart, at det nemmeste er at afmontere din hjul.

Advarsel - Hvis du bruger en højtryksrenser, så pas på med ikke at ramme dine bremser, manchetter og diverse ledninger til ABS m.m. - Hold dig til støddæmperne og dine fjedre. - Undgå også at sprøjte din rustbeskyttelse af. - Dog er der plastic inderskærm foran på en Carisma.

Næste gang du bytter om på dine hjul, så tag lige og gentag proceduren.

Der sidder sikkert også en "halvgummislange" om de nederste vindinger på dine fjedre. - Tjek at de ikke har "rullet rundt".

Men ellers, så har jeg en komplet og funklende ny undervogn på lager. - Hvis det skulle være :-) (Justerbare Konidæmpere og H&R sænkningsfjedre)

Mislyde ved ujævnheder/huller i vejen 19 år 11 måneder siden #9655

• 's profilbillede
Motorlære?!?! - Hvor fanden gør man det henne? - Min far gik engang til motorlære hvor man i samråd med mekanikere udførte reparationer under meget kyndig vejledning.

Det kunne da være lidt skægt at komme på sådan et hold.....

RE: 19 år 11 måneder siden #9656

• 's profilbillede
Webmaster skrev:
Motorlære?!?! - Hvor fanden gør man det henne? - Min far gik engang til motorlære hvor man i samråd med mekanikere udførte reparationer under meget kyndig vejledning.

Det kunne da være lidt skægt at komme på sådan et hold.....

Hmmm, er motorlære ikke noget der kun bliver tilbudt kvinder :!: :!:

Det kunne nu være sjovt at få lov til at splitte en bil ad.

Motorlære 19 år 11 måneder siden #9657

• 's profilbillede
Kanon. Tak for info'en omkring rensning. Det vil jeg tage mig til i weekenden, så jeg kan se om det løser problemet. (Jeg skal nok poste svaret). Og jeg skal nok også lige vende tilbage ang. en ny undervogn til øsen.

Ang. motorlære, så er det et FOF (eller AOF) aftenskolehold, man kan tage i Gladsaxe (Ungdomsskolens "lokaler"). Det koster ca. en 1000 kroneseddel og er over 10 gange. Der skulle være kyndig vejledning i rep. og vedligeholdelse af alle typer biler. Den eneste krav er at man skal kunne køre derfra i sin bil igen samme aften.

Og det kunne da være lækkert, hvis det kun var for kvinder... og så lige mig :lol: Det starter engang i september, så jeg ser frem til at få beskidte fingre (det er jo begrænset, hvor beskidte de bliver på et keyboard).

co% 19 år 3 måneder siden #9658

• 's profilbillede
Jeg skal have en Misubitshi galant 2.0 med automatgear synet bilen er en Årgang 92
Da jeg var til syn blev den kasseret på grund af for høj forurening co % var for høj ved mellemgas og den kom heller ikke langt nok ned i tomgang.
Jeg har kontrolleret lambdasonden den giver udslag på voltmeteret så den burde være iorden, så ved jeg ikke rigtig hvad det kan være.
Tid til at oprette siden: 0.145 sekunder