Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Bremser

Bremser 20 år 2 uger siden #1067

• 's profilbillede
Hejsa.. Nu får jeg så muligheden for at prøve min nye bruger her :)

Jeg er ejer af en Galant GTI fra 91 som kører rigtig godt.. Den har dog et par fejl som jeg gerne vil have rettet ;)

Jeg skal have nye bremseklodser og skiver i, sidst jeg skiftede klodser var det med T-hansens "de bedste" - de bliver dog efter min mening alt for hurtigt varme og slides mildt sagt med lysetshast, så sådan nogle skal det ikke være igen ;) - men hvilke så ? De skal have god bremseevne, ikke blive skæve eller varme så let.. Men samtidig har jeg ikke råd til bremserne fra en racer bil.. Altså ydelse kontra pris :) - og hvad med skiver ? er noget originalt fra mitsu ok, eller ?

Da jeg fik bilen havde den lidt problemer med ABS bremserne, som gjorde når man kom over ca. 120 tændte "abs fejl" lampen - hvilket sikkert skyldtes beskidte censorer - men efter der blev lavet bremser sidst var den helt gal, bilen ville slet ikke bremse og jeg har måtte fjerne sikringen til systemet..
Er det mon ABS kransen eller censoreren ? (sidst nævnte ville mitsu ha 1800+ moms for :shock: )

Og lige et lille side spring --- er der noget computer styring eller lign koblet på min servo styring ? - da bilen i perioder har ret nedsat servo-styring, men alligevel mere end hvis man slukker den -- kunne forestille mig der måske var noget niveau styring eller lign ... ??

Ja, det var vist det, i første omgang :)

Venlig hilsen
Peder
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Bremser 20 år 2 uger siden #9540

• 's profilbillede
He Peder velkommen til

Sjovt du nævner det med ABS lampen. Min gør præcis det samme, dog også i fugtigt vejr. Jeg 'tror' at det er skidt og møg i ABS 'kransen', som giver forkerte signaler til ABS føleren og derved får den til at melde fejl.

Mht. T-hansen bremser, så er et velkendt problem at de slides hurtigt. Jeg tror aldrig jeg har haft et sæt uoriginale bremser der har kunne holde.

Jeg vil til hver en tid foretrække Bosch bremser, de er dog en del dyrere men holder også over dobbelt så længe. De bliver heller ikke skæve ved gentagne hårde opbremsninger..

Bremser 20 år 2 uger siden #9541

• 's profilbillede
Mht. Servo styringen, så kan det være lav servo olie stand. Måske utætte rør(et velkendt problem på vores alderende mitsuer)

Servo 20 år 2 uger siden #9542

• 's profilbillede
Hejsa Ginzu

Der er skiftet to styk utætte servo rør, og oliestanden er rigtig fin.. Den har de sidste par dage været perfekt i styringen og håber så at den er selv reparerende :)

Så hvis jeg køber Bosch skiver og klodser - så skulle jeg være rimeligt stillet ?

ABSen virker slet ikke lige nu, da jeg tror vi har ødelagt enten censor eller krans.. Men det må mitsubishi aalborg finde ud af...

Bremser 20 år 2 uger siden #9543

• 's profilbillede
Ellers skal du slå et smut forbi http://www.su-racing.dk de har rigtige sports bremser til mitsubishi, og det er noget der holder. Nok længere end bilen når alt kommer til alt. :D

Bremser 20 år 2 uger siden #9544

• 's profilbillede
Jeg fik en pris fra SU på Black Diamond mener det var ca 4200 for 4 skiver med klodser.

Ang. servo det kan være der har været/er luft i systemet.
Tid til at oprette siden: 0.173 sekunder