Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Blokringsfri bremser

Blokringsfri bremser 22 år 1 måned siden #103

  • 's profilbillede
Hejsa

Jeg har observeret et

mærkeligt fænomen i min '91 Galant 1.8, dvs det er mærkeligt medmindre nogen kan komme med en god

forklaring:

Nå speedometeret når op omkring de 150km/t tænder advarselslampen for de blokeringsfri bremser. Det

sker tilsyneladende konsekvent. Lampen bliver derefter ved med at være tændt indtil man tager tændingen og starter

motoren igen. Det er vist helt normalt, for ifølge instruktionsbogen er det hvad man skal gøre. Hvis den så tænder

igen har man et problem...det gør den ikke i mit tilfælde, i hvert fald ikke før der kommer fart på bilen igen :P Men

hvorfor tænder den overhovedet til at starte med :?:
Jeg kan lige føje til at da der var islag i vinter

konstaterede jeg at det blokeringsfri system virker udemærket.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

ABS lampen 22 år 1 måned siden #4723

  • 's profilbillede
Hej KidBro!

Det er ganske almindeligt

ved Galant'en i den alder. Nogle siger at sensorerne ved hjulene bare skal rengøres for bremsestøv, rust mm. Har selv

taget forhjulene på min egen. Mangler baghjulene. Lampen lyser dog stadig ved 120km/t, så det kan være at jeg er nødt

til at ordne sensorerne ved baghjulene også.

Gad vide om sensorerne bliver dårligere med tiden....

?!?!?

Se vedhæftede link til det gamle Mitsu

forum:

www.fonager.dk/forum/forum.asp?master_id...message_id=341316&fo

rum_id=17292

Mvh.

HC
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

RE: 22 år 1 måned siden #4724

  • 's profilbillede
Peter De Nully ved temmelig meget om ABS-bremserne

på Galanten, mon ikke han ved hvad du skal gøre for at undgå problemet.

Mix
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Blokringsfri bremser 22 år 1 måned siden #4725

  • 's profilbillede
Det lyder jo meget godt. Hvordan ser de ud og hvor

sidder de mere nøjagtigt, er de svære at komme til? Med andre ord, er det et søndag eftermiddagsjob for en amatør

eller er det et job for professionelle?

mvh
Jakob
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Blokringsfri bremser 22 år 1 måned siden #4726

  • Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2277
  • Modtagne TAK: 46
Hej Jacob. Det tar en halv time pr hjul tag kaliber og

klodser og skive af bag skiven sedder en tandkrans, rens den hele vejen rundt med smergellæred også føleren smør

tandkrans og føler med guldfedt saml det hele igen det er som regel rust der er problemet, jeg gør det to gange om

året og har ikke haft problemer i 5 år, husk når du aligevel har kaliberen af at smøre dine glidere det er derfor

mange har problemer med at bremserne hænger på di gamle Mitsuer :lol:
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

ABS 22 år 1 måned siden #4727

  • 's profilbillede
Hej Nully og andre!

Nu fik jeg så endelig

taget føleren og tandkransen på baghjulene! Tandkransen var temmelig rusten. Føleren var egentlig okay, men beskidt.

Alt blev faktisk fint rent og metallet var synligt og skinnende igen. Det blev samlet pænt og smurt osv. Jeg havde

ikke så travlt så det kunne påvirke kvaliteten.

MEN DEN FORBANDEDE FUCKING ORANGE ABS LAMPE LYSER

KRAFT-EDER-FUCKME STADIGVÆK!!!!!!!!!!! :twisted: :twisted: :twisted:

(Fik lige raset

lidt ud!) :oops:

I tørvejr sker det ved ca. 120-140km/t, og i regnvejr helt nede

ved 40-50km/t.

HVAD SKER DER??? Skal sensorene skiftes eller sådan noget? Jeg giver snart op.

Det har jo

ikke den vilde betydning i hverdagen når man kører. Men kommer man pludselig ud for et eller andet hvor der skal

bremses hårdt op, så virker skidtet jo garanteret ikke, og det er sq da noget pis når det er lavet til det! Den

positive side af det er da at de nok ikke opdager det til syn, da de sjældent kommer over de 50km/t i deres lille

testkørsel. :wink:

Mvh.

HC
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.153 sekunder