Hej igen!
Så fik jeg endelig pillet stikket
på ABS-boksen fra hinanden.
For mig at se er der da ikke den helt store afvigelse imellem de 4 følere udover at
VB måske har lidt højere intern modstand og at VF + HB giver et mindre spændingsudslag end de andre to følere.
Spændingen er målt med et multimeter i VAC, altså vekselspændings meter, med målepindene på de to ledninger fra hver
sensor, og en der ruller med hjulet per håndkraft. Tallet angiver ca. maksimal udslag ved et par omgange med
hjulet.
Pos.;Modstand (ohm);Pin # i stikket;Ledn. farve;Spænding (AC)
VB;1004 ohm;7 + 9;Hvid +
Grøn;0,9V
HB;980 ohm;24 + 26;Rød + Sort;0,6V
VF;981 ohm;4 + 5;Hvid + Grøn;0,6V
HF;970 ohm;21 + 23;Rød +
Sort;1,0V
I dette tilfælde og med de overnævnte værdier begynder ABS lampen at lyse ved 120-140km/t i tørvejr.
Har endnu ikke haft målt noget i fugtigt vejr, og der ser dog heller ikke ud til at blive noget regn i den nærmeste
fremtid.
Jeg glemte sgu egentlig at "ohm'e" følerens to ledninger til stel, for at checke overgang i
følerne..... hmmm....
Mon jeg skal checke overgangen også, eller kan man se hvilken en af dem der
fejler allerede nu??
Mvh.
HC