Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Åbent for alle - Også for ikke medlemmer.
Indlæg uden aktivitet slettes efter 25 dage.

EMNE: Mitsubishi Galant 2.5

Mitsubishi Galant 2.5 12 år 3 måneder siden #26409

  • Valiantgalant
  • Valiantgalant's profilbillede
Davs folkens.

Jeg har et spørsmål om Mitsubitshi Galent 2.5, 8 generation. Jeg synes det er en skøn bil. Men når man læser på diverse fora, lader det til at den generelle mening er at det er en dyr bil at have, tænker primært reperationsmæssigt. Nogle har alverdens problemer med dem, men andre ikke laver andet end at skrifte dæk og olie på dem, lader det til, når man læser på udenlandske forummer.

Er dette korrekt eller er det ufortjent ry den har fået, eller er den dyr?

Håber at få nogle kommentarer fra nogen som har førstehånds erfaringer og ikke bare rygter.


untitled.png
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Mitsubishi Galant 2.5 12 år 3 måneder siden #26410

Jeg har haft en galant 2,5v6stw fra 98 i ca 3,5år og det er en helt kanon bil at køre i :drive: , men der er lidt om snakken med div.sliddele og det er bærearme foran,gearkasse skal renoveres v.ca.200000km,rust i skærmkanter bagpå,og frontklap. reservedelene kan godt være dyre og nogle kan kun fås org. men ellers syntes ikke der er de store problemer, de danske galanter han efterhånden kørt mange km og de er ikke passet lige godt alle sammen desværre men se efter om der servicebog eller kviteringer på div rep.over en længere periode. jeg vil gerne hjælpe dig hvis du skal til at købe en v6 galant. håber det er lidt svar på dit spørgsmål .
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Valiantgalant

Sv: Mitsubishi Galant 2.5 12 år 3 måneder siden #26411

  • Valiantgalant
  • Valiantgalant's profilbillede
Ok, så det er altså en dyr fornøjelse? :(
Holder delene så bedre end ved andre biler, for så kunne man måske retfærdiggøre et køb, hvis bare men kan sige kvaliteten er det bedre?

Hvorfor kom du af med den?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Mitsubishi Galant 2.5 12 år 3 måneder siden #26412

man kan sige at når div.dele er skiftet så er de temlig holdbare og bærearmene skal skiftes ca.2år MEN det er kun hvis den er sænket, og hvis du sammenligner med andre v6 bilmodeller så tror jeg det er det samme. MAN skal huske det er V6 og det er altså lidt dyrere. grunden til at jeg har brugt så mange penge på min er at den skulle stå snorelige og det kostede samt at den var mekanisk IKKE iorden da jeg købte, kun det kostmetiske var næsten iorden.Jeg solgte den p.g.a at vi køre meget og vi har ikke behov for en stw.mere så den er byttet ud med en lancer 1,8 sportback fra09. MEN DEN ER STADIGVÆK SAVNET :( jeg får næsten tåre i øjene når jeg ser den.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Valiantgalant

Sv: Mitsubishi Galant 2.5 12 år 3 måneder siden #26416

  • Valiantgalant
  • Valiantgalant's profilbillede
Ok. Kommer i tvivl. Det lyder dyrt, og det er jo som du selv siger en ældre bil, og man kan jo være uheldig og få en som virkelig er blevet tæsket, det er svært at gemmenskue når man ser dem.

Men hvis man selv kan skifte delene, kan man vel spare et par kroner. :) Andre der har erfaringer med den, gode som dårlige?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Mitsubishi Galant 2.5 12 år 3 måneder siden #26417

Jeg har talt med en "galantkammerat" der har en fra 97.2,5v6 og den har kørt ca200000km ,og han er også meget glad for den og den bilver "brugt (køre stærkt og lidt :lol: )men også passet godt. Han mener også at når der er renoveret gearkasse,lavet skærmkanter bagved,skiftet bærearme så er det alm.vedligeholdelse .så hvis du finder en med de ting iorden så er det ikke helt galt. Ps.den var næsten ny da han købte den.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Valiantgalant
Tid til at oprette siden: 0.161 sekunder