Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Åbent for alle - Også for ikke medlemmer.
Indlæg uden aktivitet slettes efter 25 dage.

EMNE: Mitsubishi Galant 2.5

Sv: Mitsubishi Galant 2.5 12 år 3 måneder siden #26429

  • janoluf
  • janoluf's profilbillede
Ved i noget om hvem der renoverer gearkasser ? Og hvad det ca. koster ? Har ogsaa en 2.5 V6 fra 97' Med slidt kasse.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Mitsubishi Galant 2.5 12 år 3 måneder siden #26431

Hvad er der galt med gearkassen ? og hvor kommer du fra? men et forsigtigt skøn vil være ca15 af de lange,men det kan svinge meget, nogle ligger på 10 andre på 25. jeg har givet 24kg for en total renovering m.2001 lejer i . men du må komme med lidt flere data ?.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Mitsubishi Galant 2.5 12 år 3 måneder siden #26443

  • Valiantgalant
  • Valiantgalant's profilbillede
Er der ikke flere som har erfaringer, eller skammer folk sig over at have købt en? :lol: ;)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Mitsubishi Galant 2.5 12 år 2 måneder siden #26477

Der nok ikke så mange af den type biler i klubben ,så det er nok begrænset med svar ,og der er bestemt IKKE ;) noget at skamme sig over tværtimod så er det lidt trist at der ikke er flere der har øjne for denne KANON dejlige køremaskine , PS . har lige talt med en hvis galant fra 97 som har kørt noget over 400000 km som sælger bil og har kun haft en enkelt problem (gearkasse v. ca 225000km) ellers bare :drive: kørt ,kørt,kørt :lol: det er jo en galant :lol: .
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Valiantgalant

Sv: Mitsubishi Galant 2.5 12 år 2 måneder siden #26483

  • Mitsu-Man
  • Mitsu-Man's profilbillede
Helt igennem en fantastisk køremaskine, der med de rigtige dæk kan blive til en racer også. Har haft - og kørt - nogle biler efterhånden, men min Galant V6'er er den jeg har holdt mest af - den motor er bare for lækker!

Angående reperationer, så synes jeg ikke at mængden adskiller sig fra andre biler, jeg har haft. De er dog lidt dyrere, da det er en japaner, men find dig et godt uautoriseret værksted med et fornuftigt personale, og så er det ikke så slemt endda.

Rigtigt nok er det styrekugler, stabilisatorer og bagskærmene, der er denne models akilleshæl(e) - Det er også det, jeg har bøvlet med. Bagbroen kan efter sigende også drille. Jeg fik også lavet lidt rust på min bagbro sidste år. Ikke at det var kritisk - jeg ville bare have, at de bærende dele er i orden. Men alt det andet mekaniske virker bare.

Men sådan tror jeg, at alle biler har deres svagheder. Galantens styrker derimod opvejer det dog mere end rigeligt. En velholdt Galant V6 kan kun anbefales på det varmeste herfra. Det er satme en lækker bil, og så gør den front altså også bare de andre bilmærkers designere til skamme - også her 15 år efter modellen udkom.

Hvis du finder et velholdt eksemplar, så bliver du forelsket - ingen tvivl om det.

Lige et godt råd: Gør ligesom jeg har gjort og importer dem fra Tyskland. Så får du tit de faceliftede Avance modeller med ekstra udstyr og læderstue - til billige penge!

Afgiften ligger på ca. 20-30.000 kr.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sv: Mitsubishi Galant 2.5 12 år 1 måned siden #26579

  • Valiantgalant
  • Valiantgalant's profilbillede
Ok, tak for dit råd. Umiddelbart synes jeg det virker lidt uoverskueligt og smådyrt at importere fra Tyskland. Men det er klart får, man mere for pengene er det vel det værd, det er bare svært at bedømme som "meningmand" om en bil er i god stand.

Jeg har set et par tyske galanter, og jeg kan se de ihvertfald har en anden front, end de danske, hvis der også er andre ting som er anderledes, kan jeg forstille mig den ville være svær at få reservedele til den, eller i bedste fald bare dyrt?

Læser man rundt man rundt omkring, er meningerne delte omkring udgifterne til bilen, men der tegner sig et billede af den er lidt pebret at fixe, hvis ikke man selv kan, specielt når man kigger på bilbasen og læser andre folks meninger.
Det er jo nok primært menigmand der taler, men de er vel også i ordets forstand mere objektive, når de ikke ligefrem er småforelskede i bilen, men ser mere praktisk på det. Jeg skal indrømme jeg også selv, har en svaghed for den, men vil dog ikke ofre alverden på den, når den er så gammel som den nu engang er. Et godt velholdt eksemplar ville være at fortrække, og så skal man jo også lige finde en mekaniker som er til at tale med. Har ihvertfald hørt, man skal holde sig fra de officielle mitsu forhandlere, da de er ekstremt dyre.

Og ja, giver dig ret i fronten er den flotteste jeg endnu har set. :)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.147 sekunder