Nu hedder tråden godt nok "Sommerdæk" - Men jeg kører også selv på Bridgestone, både sommer og vinter - Endnu..
Mine bagerste vinterdæk (LM-18) har nu over 2 vintre kørt 85.000. - Stadigvæk lovlige.. Meeenn - De holder kun denne vinter over
Mine fordæk (LM-18) holder desværre aldrig mere end 30.000 km pr. sæt. - Der er MASSER af mønster på midten af dækket, men siderne er totalt nedslidt.
Bilen bliver 4 hjulsudmålt og justeret 3-4 gange om året, men den slider desværre ekstremt meget på siderne foran.
Mine sommerdæk som p.t. er S-03 har samme "mønster"
De bagerste dæk har nu kørt omkring 60.000 km, og har stadigvæk masser af mønster, mens de forreste som også har kørt 60.000 km er temmelig slidste i siderne. - Så de skal nok skiftes.
Jeg kunne EKSTREMT godt tænke mig at køre på 195/65-15 om vinteren, istedet for de nuværende 195/60-15 - Men er MEGET i tvivl om de kan være der. - Årsagen til, at jeg gerne vil op i størrelse er, at Bridgestone har lavet en ny model, kaldet LM-25, som jeg har prøvet på nogle Toyota'er - De siger bare INTET, og står markbart bedre fast. - Men de fåes desværre kun i størrelsen 195/65-15.
Er der nogle som med en Carisma kører 195/65-15??!?