Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Sommer dæk

Sommer dæk 20 år 2 måneder siden #8966

• 's profilbillede
Nu hedder tråden godt nok "Sommerdæk" - Men jeg kører også selv på Bridgestone, både sommer og vinter - Endnu..

Mine bagerste vinterdæk (LM-18) har nu over 2 vintre kørt 85.000. - Stadigvæk lovlige.. Meeenn - De holder kun denne vinter over ;-)

Mine fordæk (LM-18) holder desværre aldrig mere end 30.000 km pr. sæt. - Der er MASSER af mønster på midten af dækket, men siderne er totalt nedslidt.

Bilen bliver 4 hjulsudmålt og justeret 3-4 gange om året, men den slider desværre ekstremt meget på siderne foran.

Mine sommerdæk som p.t. er S-03 har samme "mønster"
De bagerste dæk har nu kørt omkring 60.000 km, og har stadigvæk masser af mønster, mens de forreste som også har kørt 60.000 km er temmelig slidste i siderne. - Så de skal nok skiftes.

Jeg kunne EKSTREMT godt tænke mig at køre på 195/65-15 om vinteren, istedet for de nuværende 195/60-15 - Men er MEGET i tvivl om de kan være der. - Årsagen til, at jeg gerne vil op i størrelse er, at Bridgestone har lavet en ny model, kaldet LM-25, som jeg har prøvet på nogle Toyota'er - De siger bare INTET, og står markbart bedre fast. - Men de fåes desværre kun i størrelsen 195/65-15.

Er der nogle som med en Carisma kører 195/65-15??!?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Sommer dæk 20 år 2 måneder siden #8967

• Speedex
  • Speedex's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 2
Lyder som om du har for lidt luft i, sådan som de slides, men det har du sikkert tjek på, men det var nu HVIS du ikke havde. Men den er jo selvfølgelig også ret tung i fronten sådan en dieselbil.
Jeg troede ellers 17" dæk var hurtigere slidt ned, men det lyder det da ikke til, så langt tror jeg ikke du får et lavpris dæk til at køre.
Hvad koster S-03 i 17" altså vejl. pris.
En Toyota er sikrest i garagen ! se dèt er 112 % i orden ! !

225 km/t i en Mitsubishi 3000 GT, det dur !!
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.146 sekunder