Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Carisma 97 køre som en vingeskudt skade trods nye støddæmper

Carisma 97 køre som en vingeskudt skade trods nye støddæmper 14 år 3 måneder siden #4135

• Madsen
  • Madsen's profilbillede
Hej med jer og godt nytår

Når så kom turen til mine støddæmper, har jo ikke haft min Carisma så længe, men syntes nok støddæmperne trængte til udskiftning, den var sant at sige ret slatten spec i forvognen.

Har skiftet alle, monteret Gabriel som jeg har haft udemærket erfaring med, men NU er bilen satme så stiv som en bryllups P.. den nærmest hopper når den møder et lille bump på vejen. køre dagligt mellem Roskilde og Kbh. og omkring roskilde er man ved at udvide motorvejen hvorfor man har lavet en del midlertidig vejforløb, og selvfølgelig er den asfalt ikke helt så jævn som normalt, men alligevel....vil sige man skal ikke køre ret meget over 60 km/t så er det nærmest ikke til at styre bilen ...sådan kopper den....

Det føles som om bilen er sænket ( det er den så IKKE ) og dækkene pumpet op til 4 bar .......køre helt alm dækstørelse ( vinterdæk )

Hvad pokker er der galt ???

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hvorfor kører du med 4bar i 14 år 3 måneder siden #25115

Hvorfor kører du med 4bar i dæktryk ? prøv med ca 2,2-2,4 det er lidt med dækstr. at gøre .Og hvis dine støddæmpere har været så dårlige skal der blive meget stor foreskel mellem de gamle -nye .

Som der bliver nævnt, så vil 14 år 3 måneder siden #25116

• darupe
  • darupe's profilbillede
Som der bliver nævnt, så vil undervognen blive en del stivere når du går fra gamle støddæmpere/fjedre til nye. De vil så efter et stykke tid falde lidt mere på plads, men mange producenter, især ford, er begyndt at sælge fjedre der er lavet til biler med store motorer selvom man køber dem til små motorer. De bliver derfor en del hårdere end hvis man hoppede tilbage i tiden og købte nogle dengang. Det er lidt sørgeligt, men det er altså det de er begyndt på.

Jeg har selv næsten lige sat nogle KYB Excel-G støddæmpere + Spidan fjedre på og jeg må sige at vejgrebet er godt, men de er samtidig også særdeles hårde at køre rundt med. Det er dog ikke støddæmperne du som sagt skal være så bange for, men nærmere at dine fjedre er for hårde. Hvis du har en ikke-GDI model (dvs. GLS/GLX), så har de helt sikkert solgt dig nogle GDI fjedre. Jeg har endnu ikke fundet aftermarket fjedre som rent faktisk er så bløde, som dem bilen er født med. Du må derfor lære at leve med det og kompensere med nogle bløde dæk. Du skal som sagt også lige huske på, at tjekke dæktrykket i manualen da de 4 bar er sindssygt.

Takker for jer indlæg, må 14 år 3 måneder siden #25117

• Madsen
  • Madsen's profilbillede
Takker for jer indlæg, må lige korriger jer..dækken er IKKE pumpet op til 4 bar....skrev at det "føltes som om" de var pumpet op til 4 bar

<p jquery1295218516249="79"><em>Det føles som om bilen er sænket ( det er den så IKKE ) og dækkene pumpet op til 4 bar .......køre helt alm dækstørelse ( vinterdæk )</em>

<p jquery1295218516249="79">Darupe> ....Jeg har ikke skiftet fjedre, KUN støddæmperne.......og umidelbart......er der ikke noget der indikerer der er sat "campingfjedre" på bilen, da der ej heller er monteret træk......

<p jquery1295218516249="79">

Takker for jer indlæg, må 14 år 3 måneder siden #25118

• Madsen
  • Madsen's profilbillede
Takker for jer indlæg, må lige korriger jer..dækken er IKKE pumpet op til 4 bar....skrev at det "føltes som om" de var pumpet op til 4 bar

<p jquery1295218516249="79"><em>Det føles som om bilen er sænket ( det er den så IKKE ) og dækkene pumpet op til 4 bar .......køre helt alm dækstørelse ( vinterdæk )</em>

<p jquery1295218516249="79">Darupe> ....Jeg har ikke skiftet fjedre, KUN støddæmperne.......og umidelbart......er der ikke noget der indikerer der er sat "campingfjedre" på bilen, da der ej heller er monteret træk......

<p jquery1295218516249="79">

Hvis du kun har skiftet 14 år 3 måneder siden #25119

• darupe
  • darupe's profilbillede
Hvis du kun har skiftet støddæmpere, så skal du bare lige køre 200-500 km så burde de så småt blive bedre. De er dog sikkert pumpet med et højere tryk end hvis du havde hentet nogle hos Mitsubishi. Der er dog også gigantisk prisforskel, hvilket er grunden til jeg også selv snuppede nogle aftermarket

PS: Du vil altid få nogle hårdere støddæmpere hvis du køber uoriginalt. Bilproducenter sørger nemlig for at sænke trykket lidt mere, da størstedelen af deres kunder foretrækker wobble-wobble undervogn. Det er dog også forståeligt da de danske veje er mega ujævne og hullede.

• Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.166 sekunder