Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Carisma 1,8 GDI årg. 99. Hopper

Hej darupe 14 år 3 måneder siden #25062

• Sigma-3.0-v6
  • Sigma-3.0-v6's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 2
Hej <a title="Vis brugerprofil." jquery1294343269421="71" href="www.mitsubishi-klub.dk/medlem/darupe"><font color="#cc0000">darupe</font></a>

Det med de små ryk du snakker om fik jeg forklaret af mit Mitsubishi værksted, da jeg fik den som låne bil og nævnte de små ryk..

de forklared mig at S¨dan går GDI´er fordi deres styrre box justere hvordan du køre og så skifter den program så at sige og lige i det den skifter program så laver den et lille ryk.

Køre du op til 120 km/t og holder speederen der så du kun køre 120 fast ca. så skifter den program og det samme når du slipper din speeder..

Det rigtig GDI har problemer med sod i deres indsugning, og hvor tit den skal gøres ren ved jeg ikke, men tror de små ryk du snakker om er program skifte du kan mærke. den har vist 4 programer at skifte i mellem..

Med venlig hilsen

Tommy Pedersen

Ps. Sigma GT, Fordi jeg kan og fordi jeg er den eneste :-)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Typisk for Mitsubishi er 14 år 3 måneder siden #25063

• Sigma-3.0-v6
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Det er typisk for en mitsubishi at deres styrrebox ryger efter 250-300.000 km sådan fik jeg det forklaret...

Mange har problemmer med deres Mitsubishi når de når op på de km og det har vist sig en del gange at det er styreboxen som ikke kan mere når den når der til..

Havde samme problem med min og den hukked og satte helt ned i fart og kunne ikke acc. til sidst fik mitsubishi målt den igennem og det endnte med ny styrebox og så kørte den perfekt igen..

Først skifted de tænderør osv. men den typiske fejl desværre ved mitsubishi ligger på 250-300.000 og der over der skal ny styrebox til...

I starten når jeg tændte bilen kørte den godt, men nåede kun lige på motordejen så begyndte den at sætte farten ned trods jeg gav mere gas, men den arbejded imod mig..

Jeg tror desværre at din styrbox skal skiftes ud <a title="Vis brugerprofil." href="www.mitsubishi-klub.dk/medlem/mv" jquery1294343606769="58"><font color="#cc0000">MV</font></a> for din gør det samme som min...

Hilsen

Tommy

Med venlig hilsen

Tommy Pedersen

De gange den er gået amok 14 år 3 måneder siden #25064

• M.V
  • M.V's profilbillede
De gange den er gået amok efter den har været på værksted.. har det været under 0 grader og tanken har været ca. halv fuld. Så måske du er inde på noget rigtigt. Når den begynder at hoppe føles det ligesom hvis man sad og tændte og slukkede tændingen og bilen mister næsten alle hk. Ellers er der ikke rigtig noget man kan sige der sker på et bestemt tidspunkt. Har snakket med værkstedet og de vil have den ind igen for at se om de kan finde ud af hvad der sker. De snakker om at den nye højtrykspumpe måske er defekt da de ikke mener at bilen skulle kunne fryse til i indsprøjtningen. Jeg vil lige vente og se om bilen ikke skulle få et af sine flip igen når jeg fylder alm. benzin på igen uden karbuartorvæske.

Det er kun den gule lampe der lyser når det er helt galt.. den lyser når jeg giver gas.. men kun når motoren sætter ud. Hvis bilen står i tomgang kan jeg godt se en forskel på lyset hvis jeg giver gas. Ved du om det har nogen betydning..??

Mvh.

Michael

Læs her MV 14 år 3 måneder siden #25065

• Sigma-3.0-v6
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Hej igen...

Jeg syntes du skal tage op på dit værksted og sige de skal undsøge din styrebox for er sikker på det er der dit problem er da jeg selv for 2 år siden havde samme problem med min Mitsubishi.

De famled også i blinde og kom med mange gode råd. til sidst satte de en specelist på bilen og fik målt alle ting igennem og ja styrebox skulle skiftes ud.

Værskedet sagde de havde prøvet kørt den og den var god nu. jeg betalte og fik mine nøgler og kørte hjem men kort efter jeg kørte derfra begyndte den igen at drille..

Jeg tror ikke køler væske og vpower benzin har hjulpet dig, men det at bilen har været slukket imens og du har tændt den igen har styrboxen ikke meldt fejl og så melder den fejl igen efter hånden ofter og ofter..

Ny styrebox..

Med venlig hilsen

Tommy Pedersen

MV 14 år 3 måneder siden #25066

• Sigma-3.0-v6
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Hej igen <a title="Vis brugerprofil." href="www.mitsubishi-klub.dk/medlem/mv" jquery1294344058827="24"><font color="#cc0000">MV</font></a>

Det med din strøm tror jeg har noget at gøre med at når du giver den gass drukerne du din motor og så arbejder den dårligere og derved sætter omdr. ned på den generator og så ser man det på lyset..

Ret mig hvis jeg siger noget forkert når du har snakket med dit værksted for er faktisk 100% sikker på det er din styrebox.

Den er ike så dyr igen måske 3000kr. Det skader ikke at få skiftet ting ud på bilen, men må sige at mange værksteder undersøger ikke tingene grundigt nok, de gætter istedet for at undersøge hvad den typiske fejl er når nu de får problemmet igen og igen...

Med venlig hilsen

Tommy Pedersen

Min første tanke var også 14 år 3 måneder siden #25067

• M.V
  • M.V's profilbillede
Min første tanke var også styreboksen.. for det havde jeg hørt fra en Mazda mekaniker jeg kender. Men både mitsubishi og Nissan hvor bilen bliver lavet afviser at det har noget med styreboksen at gøre.

Den kørte også Meget bedre end før da jeg fik den tilbage efter den havde fået ny brændstofpumpe og højtrykspumpe. Det føltes som om at bilen havde fået 40 hk ekstra. Den var meget hurtigere i optræk og ca. 20 til 30 km/t hurtigere i topfart. Den har sat ud 2 gange efter og hver gang har karburatorvæske og V-Power stoppet det. Den sætter meget voldsomt ud når den begynder og mister alle hk. Selvom motoren slukkes og tændes igen.. sætter den stadig ud og er total umulig at køre i.

Hvorfor stopper den med at sætte ud når den får karburatorvæske når det ikke hjalp noget inden de 2 pumper blev udskiftet...??? Det kan hverken værkstedet eller jeg svare på.. :o)

Michael

Tid til at oprette siden: 0.166 sekunder