Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Carisma 1,8 GDI årg. 99. Hopper

Den skal på værksted igen.. 14 år 4 måneder siden #25068

• M.V
  • M.V's profilbillede
Den skal på værksted igen.. så vil sige til dem at de skal måle styreboxen igennem igen. Kunne være heldig selvom jeg håber at det ikke er den. Har brugt ca. 10000 kr. nu og har ikke rigtig råd til mere.. :o(

Michael

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

MV 14 år 4 måneder siden #25069

• Sigma-3.0-v6
  • Sigma-3.0-v6's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 2
Hej igen <a title="Vis brugerprofil." href="www.mitsubishi-klub.dk/medlem/mv" jquery1294344058827="24"><font color="#cc0000">MV</font></a>

Jeg sagde det samme som dig til min mekaniker og det de gjorte var at låne en styrebox fre en ophugger af samme model og så prøve om det ændred noget, men da de ikke kunne finde en model magen til så beslitde de en ny og hvis det ikke var den måtte de selv betale den, men det var den selv om den ikke lige kunne måles på for den skal først lave fejlen før de kan finde fejlen og min kenaniker havde min bil ca. 3 måneder før de fandt ud af hvad der var galt så det er ikke sikkert de kan finde noget på den, men derfor kan det godt være den alligevel, for min fejled ingen ting sagde de flere gange dog til sidst gav de sig og det var så den selv om de målte og målte..

De sendte den til en som kunne gennem måle den box fra hoved til røv da de først derinde kunne finde fejlen ja sååå fik jeg en ny. Brugte knap. 20.000kr på unødig rep.

Jeg ville insistere på at få dem til at låne en fra en ophugger og hvis den passer så købe en ny hvis den hjælper dig..

Men et godt råd herfra.

Du må gerne følge op på emnet for er da nys. om jeg har ret..

Med venlig hilsen

Tommy Pedersen

Ps. Sigma GT, Fordi jeg kan og fordi jeg er den eneste :-)

Det har du ret i.. de gætter 14 år 4 måneder siden #25070

• M.V
  • M.V's profilbillede
Det har du ret i.. de gætter og jeg bliver fattig. Jeg er så pisse træt af det efterhånden. Det kan sku ikke passe at med alt det udstyr værkstederne har.. at det skal være så svært at finde ud af hvad bilen fejler. De sagde da bilen kom ind første gang med Falck at de aldrig havde oplevet det før.. men det kan jeg ikke rigtigt bruge til noget.

Bilen køre som en drøm når mortoren virker.. men har seriøst overvejet at skrotte den hvis det ikke snart får en ende. Vi tør ikke køre ret langt væk fordi vi er bange for at vi skal køre med Falck hjem.

Michael

Skal nok lige give lyd når 14 år 4 måneder siden #25071

• M.V
  • M.V's profilbillede
Skal nok lige give lyd når det hat været ved lægen igen. Sidder og tænker på om hvis det er styreboxen det er galt med..om det så var total spild af penge at skifte højtrykspumpen..

Jeg tror også det er din ECU 14 år 4 måneder siden #25072

• darupe
  • darupe's profilbillede
Jeg tror også det er din ECU der driller, men eftersom den orange lampe tænder, så burde de altså kunne sætte en kodeaflæser på og finde fejlen. Jeg har for nyligt haft den orange lampe og det var krumtap sensoren der var død. Da den fik en ny i, så var alt godt igen dog havde jeg ikke rigtig problemer med bilen selvom lampen lyste. Den lugtede en anelse mere af benzin, men det var også det hele (nok pga. nødprogram).

Min pointe er, at de bør kunne få en eller anden fejlkode fra den. Det kan godt være koden ikke er præcis, men de burde kunne få den. Den orange lampe forsvandt også på min når jeg slukkede og startede igen, men så snart jeg kom op over 90-100 km/t, så brokkede den sig igen. Det kan derfor sagtens være en latterlig lille sensor som er defekt, så du muligvis kan være heldig nok til ikke at skulle betale i dyre domme for en ny ECU. Jeg vil dog ikke udelukke at din ECU er defekt.

Mv... 14 år 4 måneder siden #25073

• Sigma-3.0-v6
  • Sigma-3.0-v6's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 2
Altså min gjorte det samme din bil og ja kan kun sige at alle de ting som de skifted på min bil ikke var nødvendig endnu, så de penge jeg har brugt før de fandt ud af det var min styrebox, kunne jeg have sparet...

Du kan selv hvis du vil gå til en auto ophugger og snakke med dem om de har en bil magen til din og om du må låne eller købe en styrebox af dem og så prøve med den. det var det Mitsubishi ville have gjort ved min. der var bare ikke noget bil de kunne låne fra..

Sååå. Hvis du selv er frisk så køre til auto ophugger først og find en bil magen til din og lån eller køb en styrebox, men en ny box er nok bedere, men dette er den billig løsning NU OG HER,, For med tiden vil den sikker også lave fejl..

Jamen fejlen han får, den får han uanset km/t bare det den køre i 5 min eller noget så kom min lysende motor lampe i bilen frem og den kørte ned i fart og jeg kunne ikke give gass. 2 gange måtte falck hente min bil og bringe den på værksted..

Så det du skriver lyder som din styrebox..

Med venlig hilsen

Tommy Pedersen

Ps. Sigma GT, Fordi jeg kan og fordi jeg er den eneste :-)
Tid til at oprette siden: 0.183 sekunder