Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Hård gearskifte i Carisma

Hård gearskifte i Carisma 14 år 7 måneder siden #3996

• 's profilbillede
Hejsa

Jeg har en Carisma GLX 1.8 fra '96 - problemet er gearskiftet, hvor den er lidt hård at få i første og anden gear samt bakgearet. Jeg har kunne læse mig frem til at det skyldes nogle bøsninger der skal udskiftes, men er lidt i tvivl hvor disse sidder.

Så jeg har lige taget et billede fra under bilen - er det de bøsninger i de markerede ringe, der er tale om? I så fald hvor kan man få dem og skal de bare udskiftes og så vil gearskiftet være fint igen?

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Gearstang Arm 14 år 7 måneder siden #24699

• Rebil
  • Rebil's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
  • Modtagne TAK: 3
Hej.

Det er de bøsninger der skal skiftes, Du skal købe dem hos Mitzubishi, andre dur ikke, har prøvet, Det blev noget L..... .

En anden ting du skal undersøge er om at armen der går fra gearstangen og til gearkassen, Den du har afbilledet, IKKe er gemmen tæret mellem vognbunden og armen, Ellers får du det aldrig til at virke, den kan godt være gemmentæret selvom vognen er undervognsbehandlet.

For det 3,

Få Mitzubishi til at justere armen når du har skiftet bøsninger.

bøsningerne koster ca. 60 .- ialt.

Mvh.Rebil

Carisma fan over en hals

Okay, tak for dit svar - 14 år 7 måneder siden #24700

• Gæst
  • Gæst's profilbillede
Okay, tak for dit svar - hvilket nummer har bøsningerne og er det nemt og skifte selv, eller er det nødvendigt at få armen justeret hos Mitsubishi?

Hej.Kan ikke huske hviket 14 år 7 måneder siden #24701

• Rebil
  • Rebil's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
  • Modtagne TAK: 3
Hej.

Kan ikke huske hviket nummer de har, Men de ved godt hos mitzu hvilken nogle du mener og ja det er ment at skifte selv, Hvis man ikke har 5 tommefingre.

Det er nødvendig at få mitzu til at justere armen hvis du ikke vil skifte bøsninger i tide og utide.

Rebil

Carisma fan over en hals
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.155 sekunder