Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Mitsubishi Carisma GDI 1.8 /98 (tomgang)

Mitsubishi Carisma GDI 1.8 /98 (tomgang) 14 år 8 måneder siden #3992

• 's profilbillede
Hej, jeg er ny medlem af mitsubishi klubben.
Det er sådan at min bil - Mitsubishi Carisma 1.8 GDI /98 - tvang mig til at søge hjælp på nettet, da jeg har været, forgæves, hos flere mekanikere for at få noget info vedr. min tomgang. Det eneste jeg har fået at vide fra dem er at GDI soder til - det ved jeg godt, og er ikke interesseret i at betale 12000 kr for en carbon blasting på en 12 år gammel bil -.-

Det er sådan at når jeg tænder bilen og lader den stå i tomgang, så hopper den mellem 400 og 1100 (+ -) men efter der går nogle minutter 2-5 min. så kører tomgangen helt stabilt på de 900 rpm, men begynder ligeså hurtigt igen med at hoppe når jeg træder på speederen og slipper.

Jeg har prøvet følgende:

1) Renset gasspjællet - har brugt noget motorrens spray - og prøvet at komme så dybt ind som muligt med en klud og en tynd jernstank.

2) Skiftet luftfilter

3) Skiftet til 5/30 olie og ny olifilter

4) Kommet noget indsprøjtningsrens i benzintanken x 2

5)nultillet computerenheden - jeg har taget begge strømkabeller fra batteriet og forbundet dem så bilen aflader strømmen fra komponenterne og ventet i 10 min. derefter tilsluttet kabellerne og tændt bilen og lod den stå i tomgang i 20 min.

6) Jeg har prøvet at skrue min tomgangsmotor ud, men den tredje skrue er slidt ned, så jeg kan ikke få et godt tag om den med en skruetrækker, der er ikke meget plads. Jeg overvejer at svejse en bolt på skruen, i håb om at det vil afhjælpe med at få noget albue plads, til at skrue den ud.
Når/hvis jeg får den ud, vil jeg rense den eller evt. skifte den ud afhængig af prisen for sådan en

PS. Jeg har ikke været i stand til at finde en tomgangsmotor eller prisen på sådan en, hvis i har info omkring pris hjemmesider mm. vil jeg meget godt høre fra jer.

Spørg endeligt hvis der er noget vedr. problemet i vil vide mere om.

Tak

Martin H.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Lige en ting mere 14 år 8 måneder siden #24669

• Martinsir
  • Martinsir's profilbillede
jeg synes den er blevet bedre at køre i efter oliskift. men hoppen af omdrejningerne er stadig ikke stoppet. kan det være jeg skal stille på gasspjællet?

Martin H.

Vi fik skiftet gasspjældet da 14 år 7 måneder siden #24670

• Gæst
  • Gæst's profilbillede
Vi fik skiftet gasspjældet da vores gik så lavt at den gik ud. Har ikke haft de mindste problemer siden. Kører perfekt i tomgang nu. Kostede ca. 6500 kr., men det var det hele værd.

Jeg er lidt præsset i 14 år 7 måneder siden #24671

• Martinsir
  • Martinsir's profilbillede
Jeg er lidt præsset i økonomien, jeg har omkring 1 000 kroner til mig selv om måneden, så jeg håber der findes en anden løsning end at sku udskifte gasspjællet. Men det lyder underligt at det kan have en påvirkning da den ikke har noget med tomgang at gøre, eller er det bare mig der er misinfomeret? Jeg vil virkelig ind til stepmotoren, men synes det er lidt umuligt med den sidste skrue der ikke kan skrues ud, så jeg lige kunne få et kig på den, kan være den er beskidt og måske en hurtig rengøring ville hjælpe på det?

men har endnu ikke været i stand til at få den møg skrue ud. og udskiftningen af gasspjællet kunne være en mulighed, men den tanke vil jeg sætte holdt i et stykke tid endnu. men du skal have tak for svaret.

Lyder som de samme symptomer 14 år 7 måneder siden #24672

• Knightmare
  • Knightmare's profilbillede
Lyder som de samme symptomer som jeg lige har fået med min 2.4. Mit problem dukkede dog pludselig op bare fordi jeg havde haft batteriet koblet fra en halv times tid. Min motor staller tilmed og går helt ud en gang imellem.

En blasting behøver nok ikke koste 12.000 kr. Ved ikke hvem du har snakket med, men jeg skal have min til Middelfart om nogle dage, og de siger de gør det for 4.000-5.000 kr. 4.000, hvis den skal have én tur med blasteren, 5.000, hvis den er rigtig beskidt og have to omgange.

GDI'erne har alle det samme 14 år 7 måneder siden #24673

• BaZZen
  • BaZZen's profilbillede
GDI'erne har alle det samme problem, at de soder til....

Løsning: de skal BOOSTES (kaldes det) har selv haft problemet med en Carisma, men det var min ex-svoger der ordnede det (på 10min)... en mekaniker kan hurtigt og billigt klare det... Find en, og spørg ham :)

• Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.218 sekunder