Mortenbm skrev:
Hej,
Jeg har skrevet herinde et par gange og forsøgte at finde ud af hvorfor motorlampen kommer igen og igen.
Her over sommeren, hvor temperaturen har været over 22 grader, har motorlampen ikke tændt. Men nu hvor temperaturen er kommet lidt ned igen, så er den begyndt ind i mellem.
Det skal siges at jeg ved en aflæsning får tændingsfejl, men jeg har skiftet tændrør og tændspoler samt lambdasonder.
Jeg tænker at der evt. er en sensor, temperatur sensor der skal/kan skiftes? Har læst noget om en Ecu sensor og en bankesensor, men kender ikke til det.
Derudover er min omdrejningstæller røget under "pinden". Så jeg skal bruge et nyt eller instrumentbord.
Er der nogle der ligger inde med en viden omkring dette og / eller evt dele?
Det er en Space Star, 1,8 GDi fra 2001 med tikken fra ventilløfterne (men det overlever jeg indtil jeg har tid og råd til at få det skiftet), indsugningen ser pinligt ren ud.
Vh
Morten
Hej.
Hvis du allerede har skiftet tændrør, tændspole og lambdasonder og du stadig får tændings fejl kan det næsten kun være din bankesensor og/eller tændingsboks som styrer indsprøjtningen og tændingstidspunktet.
Har du prøvet at køre til et værksted og få læs fejlmeldingerne ud fra styreboksen???