Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Motorlampe kommer igen og igen

Motorlampe kommer igen og igen 14 år 8 måneder siden #3988

• Mortenbm
  • Mortenbm's profilbillede
Hej,

Jeg har skrevet herinde et par gange og forsøgte at finde ud af hvorfor motorlampen kommer igen og igen.
Her over sommeren, hvor temperaturen har været over 22 grader, har motorlampen ikke tændt. Men nu hvor temperaturen er kommet lidt ned igen, så er den begyndt ind i mellem.

Det skal siges at jeg ved en aflæsning får tændingsfejl, men jeg har skiftet tændrør og tændspoler samt lambdasonder.

Jeg tænker at der evt. er en sensor, temperatur sensor der skal/kan skiftes? Har læst noget om en Ecu sensor og en bankesensor, men kender ikke til det.

Derudover er min omdrejningstæller røget under "pinden". Så jeg skal bruge et nyt eller instrumentbord.

Er der nogle der ligger inde med en viden omkring dette og / eller evt dele?

Det er en Space Star, 1,8 GDi fra 2001 med tikken fra ventilløfterne (men det overlever jeg indtil jeg har tid og råd til at få det skiftet), indsugningen ser pinligt ren ud.

Vh

Morten

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Answer 14 år 8 måneder siden #24656

• Gæst
  • Gæst's profilbillede
Hatte ich auch mit dem Lancer Kombi CSO.
Mein freundlicher Mitsubishi-Händler in Kaltenkirchen hat mir dann den:
Tausch Auspuffkrümmer (Garantie) wegen Fehler Lambda-Sonde
getauscht.
Die gelbe Lampe ging im September 2009 im Urlaub in DK auf einem Kiesweg plötzlich an und nicht mehr aus.
War bei einem freundlichen Mitsubishi-Händler in DK, der mir
die Fehlerkontrolle zurückstellte. Aber im Dezember wieder die gleiche Lampe. So also Tausch.
Gruß
Helge

Måske bankesensor eller styreboks. 14 år 8 måneder siden #24657

• Outlander turbo
  • Outlander turbo's profilbillede
Mortenbm skrev:

Hej,

Jeg har skrevet herinde et par gange og forsøgte at finde ud af hvorfor motorlampen kommer igen og igen.
Her over sommeren, hvor temperaturen har været over 22 grader, har motorlampen ikke tændt. Men nu hvor temperaturen er kommet lidt ned igen, så er den begyndt ind i mellem.

Det skal siges at jeg ved en aflæsning får tændingsfejl, men jeg har skiftet tændrør og tændspoler samt lambdasonder.

Jeg tænker at der evt. er en sensor, temperatur sensor der skal/kan skiftes? Har læst noget om en Ecu sensor og en bankesensor, men kender ikke til det.

Derudover er min omdrejningstæller røget under "pinden". Så jeg skal bruge et nyt eller instrumentbord.

Er der nogle der ligger inde med en viden omkring dette og / eller evt dele?

Det er en Space Star, 1,8 GDi fra 2001 med tikken fra ventilløfterne (men det overlever jeg indtil jeg har tid og råd til at få det skiftet), indsugningen ser pinligt ren ud.

Vh

Morten

Hej.

Hvis du allerede har skiftet tændrør, tændspole og lambdasonder og du stadig får tændings fejl kan det næsten kun være din bankesensor og/eller tændingsboks som styrer indsprøjtningen og tændingstidspunktet.

Har du prøvet at køre til et værksted og få læs fejlmeldingerne ud fra styreboksen???

HejJeg er ikke helt sikker på 14 år 8 måneder siden #24658

• Mortenbm
  • Mortenbm's profilbillede
Hej

Jeg er ikke helt sikker på det tyske, desværre.

Outlander.

Aflæsning via styreboksen? Så vidt jeg ved, så er bilen kun blevet aflæst via OBD stikket, som sidder lige under askebægret i bilen. Det er også derfra jeg selv aflæser. De sidste par gange jeg har været hos mitsu og aflæse, har de kunnet aflæse den samme fejl P0302 tændingsfejl på cylinder 2. Og da jeg har skiftet det, så sletter de bare koden og vil inkassere 500kr. Hvilket de så ikke har fået, da de ikke kan fjerne fejlen konstant.

Det er derfor jeg spørger om andre muligheder. Jeg har godt hørt noget om en bankesensor, men sidder der ikke 2 ?

Dvs, da mitsu ikke selv kan finde ud af fejlen, at jeg skal høre om der er nogle der kan hjælpe med at finde ud af hvor jeg kan finde følgende komponenter:

Tændingsboks

Bankesensor

Temperatursensor

Omdrejningstæller /Instrumentbræt.

.- Jeg bliver nødt til at starte et sted, bortset fra tikken og motorlampen, så er det en fantastisk bil at køre rundt i. Meget forsvarligt og pålidelig.

Vh

Morten

http://www.obd-codes.com/p0302​ 14 år 8 måneder siden #24659

• Outlander turbo
  • Outlander turbo's profilbillede
Når jeg skriver aflæsning af styreboks er det selvfølgelig gennem OBD stik - On-<wbr></wbr>Board Diagnostics stik.

Det er jo den eneste mulighed for at aflæse fejlkoder.

Det kan ikke passe at et Mitsu værksted ikke kan genererer en fejl ud fra din fejlkode.

Her har du en række muligheder for netop denne fejlkode.

<a href="www.obd-codes.com/p0302">www.obd-codes.com/p0302</a>

Har du har fejlsøgt på alle mulighederne?

Jeg kender ikke til din bil hvorvidt den har 1 eller 2 bankesensore, men det burde mitsubishi kunne fortælle dig.

Håber du finder fejlen.

;-)

OBD koder 14 år 8 måneder siden #24660

• Dani
  • Dani's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 3
Er det ikke bare og købe en OBD aflæser til omkring de 500,- kr? , men kan den så aflæse alle biler, også dem med can-bus?

Danigalant.dk

Hvid Dynamic 4x4, 1991
Grøn Dynamic 4x4, 1992
Sort Dynamic 4x4 med VR4 gearkasse og bagtøj, 1989, er ved at blive bygget om til race med 450HK turbo motor.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.180 sekunder