Hej kloge bilentusiaster
Den grimme synsmand har kasseret min kære gamle bil med 40% skævbremsning i foran. Bilen en Galant E32 fra 1991, uden ABS. Umiddelbart før syn, fik den nye klodser og nye bremseslanger. Kalibre + glidebolte splittet ad og smurt. Skiverne er ikke skiftet, de ser så fine ud uden en eneste rille i, ingen nævneværdig skævhed i følge bremstestanden i synshallen, og overholder minimumsmålet på skivetykkelsen. De fik dog filet rustkanterne væk ved samme lejlighed. Og der er ikke fedtfingre på heller.
Kan det stadig være skiverne der er helt væk? De ser ellers ret så pæne ud, ingen hårde pletter... Man kunne også tro at det var de nye bremseklodser der lige skulle køres til men det skulle vist være i orden efterhånden, stadig med skævbremsning. Bremserne er også blevet luftet ud, indtil flere gange efterhånden, uden resultat.
Den blokerer ensartet på grus, sporene lige lange. Jeg har lagt mærke til at der på torpedopladen sidder en jernklods med 4 bremserør tilsluttet, det må vel være en fordeler af en art. Sidder der noget indeni den som kan være tosset, jeg tænker lidt om det kan være en vekselventil mellem de to bremsekredse???
Håber i kan komme med et hint...