Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Galant E32, skævbremsning i foran :/

Galant E32, skævbremsning i foran :/ 14 år 8 måneder siden #3975

• 's profilbillede
Hej kloge bilentusiaster :)

Den grimme synsmand har kasseret min kære gamle bil med 40% skævbremsning i foran. Bilen en Galant E32 fra 1991, uden ABS. Umiddelbart før syn, fik den nye klodser og nye bremseslanger. Kalibre + glidebolte splittet ad og smurt. Skiverne er ikke skiftet, de ser så fine ud uden en eneste rille i, ingen nævneværdig skævhed i følge bremstestanden i synshallen, og overholder minimumsmålet på skivetykkelsen. De fik dog filet rustkanterne væk ved samme lejlighed. Og der er ikke fedtfingre på heller.

Kan det stadig være skiverne der er helt væk? De ser ellers ret så pæne ud, ingen hårde pletter... Man kunne også tro at det var de nye bremseklodser der lige skulle køres til men det skulle vist være i orden efterhånden, stadig med skævbremsning. Bremserne er også blevet luftet ud, indtil flere gange efterhånden, uden resultat.

Den blokerer ensartet på grus, sporene lige lange. Jeg har lagt mærke til at der på torpedopladen sidder en jernklods med 4 bremserør tilsluttet, det må vel være en fordeler af en art. Sidder der noget indeni den som kan være tosset, jeg tænker lidt om det kan være en vekselventil mellem de to bremsekredse???

Håber i kan komme med et hint...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Jeg ville skifte skiver og 14 år 8 måneder siden #24588

• Basse
  • Basse's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 1
Jeg ville skifte skiver og klodser, og få ordnet slæderne, det kunne tyde på de trænger til smørelse, det hjalp på min E33 ind til jeg skiftede kaliberne, så var det helt løst, men lidt kostbart.

Utroligt at det er en 1991 14 år 8 måneder siden #24589

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Utroligt at det er en 1991 uden Abs,

Men jeg ville skille det hele ad en gang til, desværre for der er åbenbart en fejl kan være en kaliber der bare hænger en lille smule

Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk

Hov, ved en nærmere 14 år 8 måneder siden #24590

• Gæst
  • Gæst's profilbillede
Hov, ved en nærmere undersøgelse, så glider en af boltene lidt strammere i kaliberen end den anden. Det er gummimanchetten mellem bremseåg og kaliberen der strammer lidt for meget tilsyneladende. Kan dette virkelig forårsage så meget skævbremsning? Den slipper jo fint nok uden at slæbe på og kan også blokere...

Hvis kaliberen hænger pga den 14 år 8 måneder siden #24591

• Basse
  • Basse's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 1
Hvis kaliberen hænger pga den mangler rengøring/ smørelse, så vil der ske det at når du bremser, så vil den der hænger bremse først, da klodserne er tættere på skiven, hvor den anden har en større vandring til skiven, der ved er der en skævbremsning, derfor skiftede jeg mine kaliber på min E33, skulle ordne bremser for tit, og kostbart

De er jo netop blevet smurt 14 år 8 måneder siden #24592

• Gæst
  • Gæst's profilbillede
De er jo netop blevet smurt inden den skulle synes og ved almindelig nedbremsning fejler den ikke noget. Det er bare mærkeligt at den så bremser dårligere i den side hvor bolten går strammere...
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.175 sekunder