Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Aflæsning af fejlkoder

Aflæsning af fejlkoder 14 år 10 måneder siden #3922

• Fanoer
  • Fanoer's profilbillede
Hey..

Jeg har fået lavet en fejlkode aflæsning af min mitsubishi Galant 2.0 Glsi fra 91. Jeg fik den lavet for et stykke tid siden hos en forhandler men har nu problemer med at aflæse koderne.

Er der nogen der kan se hvilke fejl jeg har på bilen. Jeg kører rundt med en Check engine lampe som lyser som den selv lyster. Jeg har skiftet lambda sonde, og kører omkring 9 km/l blandet kørsel..

Hvorfor bliver lampen ved med at lyse?

Jeg har tilmed også en ABS lampe der lyser. Hvordan kan man tjekke hvilket sted den melder fejl, og kan man evt. rense de tapper som sensoren måler efter?

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

kode 13 = 14 år 10 måneder siden #24448

• eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 31
kode 13 = Indsugningslufttemperaturføler - Fejl i strømkreds
kode 14 = Gasspjældspositionsføler - fejl i strømkreds
kode 15 = Stillingsføler for gasspjældsmotor - Fejl i strømkreds
kode 21 = Kølervæsketemperaturføler - Fejl i strømkreds
kode 25 = Atmosfæretrykføler- Fejl i strømkreds

Det er nogle meget sådan "forskellige" fejl vil jeg mene. Syns godt det kunne tyde lidt på at enten er der noget galt med en masse ledninger, som er gnavet et sted eller osse er din motorstyreboks ved at stå af. Jeg vil ik rigtig tro på at alle disse følere er istykker sådan på samme tid.

Har du mulighed for at få nogle til at måle det igennem for dig da det nok vil være en god ide inden du begynder at bestille alt muligt :)

Det med ABS'en kan jeg ik lige hjælpe dig med så meget med.Men tjek evt. dine ABS-tandkranse hvis der skulle være en der manglede eller var revnet eller andet.
Der er en styreenhed i bagagerummet i venstre side (føreside) inde bag beklædningen mener jeg.
Hvis du kan få fat i et diagram over stikben, så kan du måle din abs-følere igennem der fra, ellers skal du ud og finde stikne og måle modstanden i følerne. Jeg ved ik hvad modstanden skal ligge på, men den burde være nogenlunde ens på dem alle sammen.

Håber du kunne bruge det til noget :)

Jeg tror heller ikke på alle 14 år 10 måneder siden #24449

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Jeg tror heller ikke på alle de følere pludselig er blevet defekt,forsvandt Check engine lampen ikke da du fik ny styreboks

Det kan også være en af de små vacumslalger der er revnet så kan alle de følere godt vise fejl prøv at skifte dem alle fra gas spjæld og ned til termostat hus

Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.172 sekunder