Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Sænkning af Carisma GLS 97

Sænkning af Carisma GLS 97 14 år 10 måneder siden #3908

• Kenneth
  • Kenneth's profilbillede
Skal til at have sænket Carisma´en, en af mine venner sagde at jeg kunne nøjes med sænkningsfjeder,

men vil da mene at det kan passe sammen, hva mener i?

Og kan et komplet sænkningsæt til en sedan bruges på en hatchback, som skulle være tungere i bag.

MVH

Kenneth

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hvis du kun skifter fjedrene, 14 år 10 måneder siden #24421

• darupe
  • darupe's profilbillede
Hvis du kun skifter fjedrene, så vil du som det mindste problem opleve, at støddæmperne går i stykker hurtigere. Jeg vil derfor anbefale dig, at købe nogle sports støddæmpere som passer til de fjedre du vælger. Du kan typisk købe kits f.eks. hos nv-autodele eller de tyske forhandler, som har nogle kaldet GLS eller sådan noget. Det kit er baseret på nogle modificerede KYB støddæmpere med nogle GLS fjedre (så vidt jeg ved). Jeg har hørt det skulle fungere fint og koster vist 3500 med fragt fra tyskland. Jeg tror du kan finde det på styling.dk som "Performance Kit" eller sådan noget (lang tid siden jeg kiggede på det).

Hvad angår min egen 1.8 GLS, så har jeg monteret en KW Variant 1 gevindundervogn. Den koster mellem 6800-7500 med fragt fra tyskland afhængig af forhandleren (koster omkring 9000 her i danmark). Jeg vil dog kun anbefale dig dette kit, hvis du gerne vil kunne hæve den om vinteren og sænke den om sommeren. Hele kittet er lavet i rustfrit stål, hvis du altså vælger INOX modellen. Jeg synes det er et genialt kit, som endda også bibeholder meget af komforten fra standard undervognen.

PS: Jeg ved ikke med de almindelige sænkningskit, men jeg vil mene at du skal vælge dem der passer til hatchback. Min KW gevindundervogn fås også i 2 modeller, en til sedan og en til hatchback. Jeg ved at de ikke fungerer optimalt, hvis du benytter dem på den forkerte model.

Performance 14 år 10 måneder siden #24422

• darupe
  • darupe's profilbillede
Performance Kit:

<a href="www.jms-fahrzeugteile.de/Fahrwerkstechni...041_22047_22048.html">www.jms-fahrzeugteile.de/Fahrwerkstechni...041_22047_22048.html</a>

De koster mellem 3500-4300 så vidt jeg lige kunne se. Det afhænger af bilmodellen. De kan også fås hos styling.dk, men der lægges lidt mere moms og fortjeneste på. Det er vist gennemsnitligt 800 kr. ekstra.

Du kan som sagt også få et kit hos nv-autodele, men jeg har hørt at de skulle være hårde. Du kan læse lidt mere om det i min gamle tråd:

<a href="www.mitsuklub.dk/forum/carisma-18-gls-s%C3%A6nket">www.mitsuklub.dk/forum/carisma-18-gls-sænket</a>

• Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.191 sekunder