Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: spændingsmodstand til lyset????????

spændingsmodstand til lyset???????? 14 år 11 måneder siden #3873

• Geospeeddk
  • Geospeeddk's profilbillede
Hej alle kloge hoveder..

Mine pærer "går" rimelig tit og tænkte på om man kan sætte noen form for modstand imellem fatningen og pæren.???

Og det skal lige siges det er kun mit nærlys der går, ikke det lange eller tågelys eller lyset i baglygterne..

Kan man evt sætte et arbejdsræle imellem fatningn og pæren, kan det hjælpe??

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Modstand 14 år 11 måneder siden #24311

• Dani
  • Dani's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 3
Jo, man kan sætte en modstand på ledningen men lyset blir' så lidt svagere. Jeg syns' det er svagt nok i forvejen. Har også det problem, og har købt xenon sæt der skulle holde i lang tid, men vist ikke helt lovligt at putte på original lygterne. Ellers kan man få lygter der er godkendt og beregnet til xenon.

Danigalant.dk

Hvid Dynamic 4x4, 1991
Grøn Dynamic 4x4, 1992
Sort Dynamic 4x4 med VR4 gearkasse og bagtøj, 1989, er ved at blive bygget om til race med 450HK turbo motor.

xenon har jo en modstand så 14 år 11 måneder siden #24312

• Geospeeddk
xenon har jo en modstand så de burde holde til det, kan sagtens gøres lovligt, men det kræver 2x sensorer på bagaksel og 2xsensor på foraksel, og lige det at lygterne skal være med DE linse (fiskeøjne)

Men ja som sagt det er ikke hva jeg har tænkt mig. VIl bare køre med alm lys , så slipper man os for problemer med "lovens arm"

Men hvilken modtand?? Snakker vi om et arbejdsræle??

Andre der har ideer??

Måske kan denne løse dit 14 år 11 måneder siden #24313

• Dani
  • Dani's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 3
Måske kan denne løse dit problem:

everlight.dk/autopaerer/tilbehoer/safeguard-12v.html

Danigalant.dk

Hvid Dynamic 4x4, 1991
Grøn Dynamic 4x4, 1992
Sort Dynamic 4x4 med VR4 gearkasse og bagtøj, 1989, er ved at blive bygget om til race med 450HK turbo motor.

har sat en i, men de springer 14 år 11 måneder siden #24314

• Geospeeddk
har sat en i, men de springer sku stadig..

Skal snakke med Auto El på mandag, de har en ide med at sætte en forsinker på lyset, ligesom på mercedes hvor lyset først tænder når bilen er startet, ca 20 sek forsinker, det kan være det hjælper..

hej 14 år 11 måneder siden #24315

• Gæst
  • Gæst's profilbillede
Hvordan fanden vil du få et arbejderelæ til afhjælpe de pære til springer`? det kan ikke lade gøre. Det med at forsinke lyset vil helt sikkert hjælpe da en af grundende til at pærene springer oftere er at der kommer en spids spændingen i start øjeblikket. Men så er det lige så godt at dreje kontakten ned på positionlys når du starter bilen. kondensatoren: everlight.dk/autopaerer/tilbehoer/safeguard-12v.htm skulle tage spidsspændingen.
Det rigtig hvad Dani skriver at en modstand før pæren kan hjælpe da der på nyere biler er ladespænding ud til pærene dvs. 14,4 volt istedet for kun 12,56 volt som i gamle dage det forkorter pærene leve tid men giver et mankant bedre lys. der hjælpe en modstand til bringe spændingen ned til 12 volt

spørger hvis det blev for teknisk til du forstod det
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.183 sekunder