Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Krise med automatgearkassen! ´92 Colt 1.6 GLXi

Hej phliplip. Det er da noget 14 år 11 måneder siden #24266

Hej phliplip. Det er da noget øv med den gearkasse , og der jo en i søborg der har /ved meget de gearkasser til "gode priser" . ang. værksteds priser kan det jo godt betale sig at komme til lolland på aut,værksted vi har gode muligheder.

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hej FL,Ja jeg har også købt 14 år 11 måneder siden #24267

• Phliplip
  • Phliplip's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 3
Hej FL,

Ja jeg har også købt en brugt hos Alex (Søborg). Han havde desværre ikke tid til at sætte den i for mig.

Men mon ikke et alm. lokalt værksted skulle kunne finde ud af det!?

Anyways, fik den trukket hjem til os igår. Så nu kan jeg sove trygt, når den ikke længere står i et industrikvarter i Roskilde!

Så får vi se hvornår nogen har tid til at sætte den i for mig! Ved ikke om det er noget jeg kan klare selv!?

Alex, mener i øvrigt at det nok er momentomformeren :(

Lille update på min 14 år 11 måneder siden #24268

• Christian O
  • Christian O's profilbillede
Lille update på min Colt...

Har snakket med Bent Fasterholdt Biler i Billund, hvor bilen i sin tid er købt og han kunne ud fra min historie fortælle, at hende oldtimeren der havde den før mig, højst sansynligt har kørt med overdrive-knappen aktiveret hele tiden, og hvis man gør det ved f.eks. bykørsel og/eller kører i et højt gear med lavere fart, så er der ikke tryk nok i gearkassen til at koble ordentlig ud eller til... Kan jeg sku ikke huske...hehe! Men det slider på nogle gearplader eller noget, og det er derfor den ikke ville skifte til 5. gear - jeg kan by-passe problemet ved at køre uden overdrive, og så slå det til ved ca. 70-80km/t og så skifter den til 5. og kører ganske hæderligt!

Jeg føler mig sku godt tryg ved mekanikeren Torben deroppe, han havde styr på hans facts. Så jeg kører bilen derop i morgen aften - ud fra hans umiddelbare diagnose ville reservedelene + olieskift + moms løbe op i ca. 3500.

Men nu må vi se... og krydse fingre! ;)

... fortsættelse følger!

• Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.188 sekunder