Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Carisma GDI Gas problemer

Carisma GDI Gas problemer 14 år 11 måneder siden #3860

• TaagMan
  • TaagMan's profilbillede
Jeg er så heldig at være ejer af Mitsubishi's største fejltagelse, en 4G93-DOHC-GDI motor proppet i en Carisma LX.

Lortet kørte til at starte med at røven til. Prøvede med alverdens BellAdd produkter, som godt nok hjalp en del, men det blev aldrig godt.

Til min gru opdagede jeg at hele indsugningen var snasket til i sod og olie... 4-5 mm over det hele... og ovenpå ventilerne.

Som beskrevet i en anden tråd, begav jeg mig ud i at rense alt det lort af... og det var en helt anden bil i et par dage.

Voldsom forøgelse i trækkræft, og en utrolig raffineret motorgang. Ingen GDI "nykker"... men det var en stakket frist...

Symptomer:

Ved lave omdrejninger og for meget pedal begynder den at "hugge" usystematisk. Hvis jeg trykker pedalen helt i bund er det lige som om den går på 3 cylindrer...

Hvis jeg f.eks. ligger i 3 gear 1800 rpm og trykker pedalen 60% i bund, så hukker den helt tosset, indtil jeg rammer en 3500 rpm, så får jeg et spark i ryggen og så blæser den afsted som en galning. Hvis jeg så hurtigt trykker pedalen helt i bund ved de 3500, så går den direkte i gang med at hukke igen... ved meget høje RPM kan de godt tage fuld pedal... jeg kan ligesom følge punktet hele vejen op til de høje omdrejninger...

Hvad jeg har gjort:

Renset indsugning

Renset ventiler

Renset EGR kanaler i indsugningen (bag luftspjæld)

Renset luftspjældet

Ny pakning på luftspjæld

Renset EGR ventilen. (Den havde faktisk sat sig...)

Ny lambda

Nye tændrør

Jeg har virkelig brug for noget hjælp. Jeg er godt nok ved at være frustreret.

Har i nogle idéer?

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Bemærkede en lidt underlig 14 år 11 måneder siden #24251

• TaagMan
Bemærkede en lidt underlig ting.

Der mangler en slange!? Er der en af jer andre med en Carisma GDI der lige vil tjekke om i også mangler en der? Virker lidt underligt?

Det er jeg meget sikker på at 14 år 11 måneder siden #24252

Det er jeg meget sikker på at der gør , har desværre ikke min carisma mere men der mangler helt sikkert en slange der .

Tak for svaret, men faens 14 år 11 måneder siden #24253

• TaagMan
Tak for svaret, men faens også. Jeg har ledt over det hele efter en løs slange. Kan ikke finde nogen. Er bange for den er røget af i den anden ende også. Nogen der er i stand til at hjælpe med billeder/beskrivelse?

Hej igen , jeg har lige set 14 år 11 måneder siden #24254

Hej igen , jeg har lige set efter på min galant og der er ikke nogen slange på , der er den som udluftning så nu er jeg noget i tvivl . beklager

Jamen det er bare i orden. 14 år 11 måneder siden #24255

• TaagMan
Jamen det er bare i orden. Plastic piben ser bestemt ud som om der skal sidde en slange... men, jeg vil gerne lige have en Carisma ejer til at kigge efter, så jeg kan være helt sikker :)

Ingen ideer til hvad mit problem ellers kan være?

• Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.156 sekunder