Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Lancer 91 styreboks problem

Lancer 91 styreboks problem 14 år 11 måneder siden #3844

• Lasse Høi
  • Lasse Høi's profilbillede
Hej allesammen,

Jeg har en Lancer 1.5 GLXi fra 1991. Jeg har et stort problem med styreboksen til indsprøjtningen. Den har lige brændt nummer 3 af indenfor 14 måneder. DEn sidste her holdt kun 3 måneder. Min konklusion er at der er et eller andet galt med motoren ud over styreboksen. Jeg tænker at det er en af de sensorer der sender signal til boksen der ikke rapporterer rigtigt og boksen derfor brænder af. Når man tænder bilen står den på 1000-1500 i tomgang afhængig af hvor varmt det er og falder så når bilen bliver varmere. Når bilen er varm står den ret lavt lige omkring 500 og ret ustabilt. Motoren brummer meget som om den meget snart kunne gå ud men gør det altså ikke. Der har ingen start problemer været med den i vinter perioden. Når det har været meget vådt vejr kan man køre en tur i bilen og så f.eks tage ind og handle og når man så kommer ud igen og starter hugger bilen helt vildt når den trækker lave omdrejninger. Gør det aldrig i tørt vejr.

Jeg ved ikke så meget om hvilke sensorer og så videre der sender signal til styreboksen, er der nogen der kan fortælle mig det og give mig et praj om hvad det kan være. Jeg bestiller mig en ny boks snarest. Boksen hedder MD153010 / E2T36673 og motoren er 1.5 med 90 hk mener den hedder 4G15.

Kunne virkelig godt bruge noget hjælp

Med venlig hilsen

Lasse Høi

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hej LasseJeg renoverer 14 år 11 måneder siden #24187

• TM
  • TM's profilbillede
Hej Lasse

Jeg renoverer styrebokse til bl. a. Mitsubishi.

Normalt er det styreboksen der går i stykker af sig selv pga. ælde af komponenterne.

Det kan dog ikke udelukkes at en sensor er kortsluttet og dermed sender forsyningsspændingen retur via sensorindgangen.

Du kan jo prøve at sende boksen til mig, så kan jeg se hvad der er sket.

Vi kan aftale nærmere per email, jeg har torben(at)machon-tech.dk

Mvh

Torben Machon

Tomgang går op og ned 14 år 11 måneder siden #24188

• Dani
  • Dani's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 3
Hej Lasse,

Det med tomgangen roder jeg også med på min Galant fra 1991 der har samme symptomer. Det kan være en af de to vandfølere under termostaten eller en utæt vacum-slange. Jeg havde glemt at sætte en slange på under tændkablerne :headbang:

Ved ikke om det er det samme på din model.

Springer dine hoved sikringer? hvis de gør kan ledningerne være irret under sikringsboksen i motorrummet ligesom i min :roll:

Danigalant.dk

Hvid Dynamic 4x4, 1991
Grøn Dynamic 4x4, 1992
Sort Dynamic 4x4 med VR4 gearkasse og bagtøj, 1989, er ved at blive bygget om til race med 450HK turbo motor.

Hej Dani Hvis den ikke kan 14 år 11 måneder siden #24189

• Torben Machon
  • Torben Machon's profilbillede
Hej Dani

Hvis den ikke kan regulere tomgang (og det er en GTi) kan problemet også skyldes din stepmotor, der regulerer tomgangen.
Du kan måle om stepmotoren er defekt ved at måle modstanden mellem klemmerne.
Der sidder 2 rækker med 3 ben i hver række.
For begge rækker gælder det, at modstanden fra den midterste klemme ud til siderne skal være mellem 28 – 32 ohm.
Hvis den er defekt kan jeg renovere den.

Hilsen
Torben Machon

Altså den har jo nappet 3 14 år 11 måneder siden #24190

• Lasse_Høi
  • Lasse_Høi's profilbillede
Altså den har jo nappet 3 bokse i alt. Men det er forskellige komponenter der er røget i alle 3 så det tyder måske på at det er ren og skær uheld?

Har allerede købt en ombytter boks og sendt de 3 ind.

Når man monterer sådan en boks hvad ville så være den rigtige måde at køre den ind på. Jeg tænker at jeg kører tomgangsskruen(eller hvad man nu kalder den) helt ud og så kører noget tid sådan så jeg ved boksen er indstillet rigtigt og så justerer til så den holder tomgang. Eller skulle boksen kunne justere sig til ude brug af skruen?

Der trænger til at blive stille ventiler på den syntes den hugger lidt rigeligt når man slipper gassen, ja tænding skal vel også justeres så? Nogen ide om hvor man finder data omkring dette?

Hej LasseAf ren og skær 14 år 11 måneder siden #24191

• TM
  • TM's profilbillede
Hej Lasse

Af ren og skær nysgerrighed: Hvor har du købt en ombytter boks? (jeg antager at den er renoveret).

Jeg troede jeg var lidt alene på det marked :-)

Hilsen

Torben

• Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.167 sekunder