Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Motor swap i Eclipse

Motor swap i Eclipse 15 år 3 uger siden #3766

• 's profilbillede
Hej Mitsubishi klub Danmark

Jeg har en Eclipse GS fra 1999, med motorkode 4g63, og jeg går lidt og overvejer om jeg skal smide en anden motor i den,
så jeg vil gerne høre jer om i ved om GST motoren passer lige over i min, om det er lovligt, hvad der evt. skal laves for at den passer/blir lovlig.
Jeg har kigget på færdselsstyrelsens hjemmeside, med hensyn til om det er lovligt, fandt da også noget men er ikke sikker på at jeg forstår det helt rigtigt.
Så håber i kan hjælpe mig med mine spørgsmål.

Venlig hilsen Jannik C
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hvis du ligger en GST motor i 15 år 3 uger siden #23858

• Boesen
  • Boesen's profilbillede
Hvis du ligger en GST motor i bilen skal motorstyringen fra en GST nok også monteres, samt der er en smule forskel på selve ledningsnettet.

Jeg har lige skiftet min GST motor ud med en EVO 3, den købte jeg ved Gadbjerg Motorimport til 11.500kr med 110.000km på klokken, der var det orginale ledningsnet med til den nye motor.

Jeg har min gl. GST motor til salg hvis du er interesseret 165.000km på klokken og der skal ventildækselparkningen lige skiftes.

Jeg er ret sikker på at du skal betale lidt afgift da GST motoren har 230hk og der er jo lidt mere end de 20% som er lovlige, bremser osv. er nøjagtig det samme så tror ikke du får andre problemer.

Anders

okay... det lyder godt...men 15 år 3 uger siden #23859

• Jannik C
  • Jannik C's profilbillede
okay... det lyder godt...

men du mener så ikke jeg får nogle problemer med at få den synet og så videre med den motor?...

hvordan med din nye motor?... den skal du så også ha toldsynet eller kan den ikke godkendes til bilen?...

hvor meget skal du ha for din gamle hvis det er?...

hilsen Jannik C

Altså du skat jo nok betale 15 år 3 uger siden #23860

• Boesen
  • Boesen's profilbillede
Altså du skat jo nok betale lidt afgift for at have lagt den større motor i bilen men rent teknisk tror jeg ikke at der er nogle problemer.

Den evo motor jeg har lagt i er stort set nøjagtig den samme motor som GST motoren så det kan ikke ses, jeg har så efterfølgende fået skiftet stempler, plejstænger, svinghjul, kobling, manifold, turbo osv. så ved ikke hvad synsmanden siger til bilen når den skal til syn, har vedhæftet et billede af evo motoren.

Jeg vil gerne have 6000kr for motoren hvis du er int?

Vedhæftninger:

Kom lige til at kigge på dit 15 år 3 uger siden #23861

• eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 31
Kom lige til at kigge på dit fine billede der :P

Er der overhovedet plads til en servopumpe der ? sidder wastegaten ik i vejen ?

Der er massere af plads men 15 år 3 uger siden #23862

• Boesen
  • Boesen's profilbillede
Der er massere af plads men var nød til at lave et MEGET skarbt buk på den 3" udstødning for der var kun 10cm ud til generatoren, køleren og blæserne for denne var der heller ikk plads til så blev nød til at få special lavet en mindre køler og så flytte den ud foran aircon køleren og bag intercooleren.

På det sidste billede kan man lige skimte køleren inde bag intercooleren.

Vedhæftninger:
Tid til at oprette siden: 0.161 sekunder