Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Carisma 1.8 GDI LS - model 2000

GDI 15 år 2 måneder siden #23762

• Speedex
  • Speedex's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 2
Mener at det fra 2000 at problemerne skulle være ovre, tror den måske trænger til en "frisk" tur

Mvh. Speedex

En Toyota er sikrest i garagen ! se dèt er 112 % i orden ! !

225 km/t i en Mitsubishi 3000 GT, det dur !!
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Jeg vil sige, at den 15 år 2 måneder siden #23756

• darupe
  • darupe's profilbillede
Jeg vil sige, at den almindelige 1.8 model (har den selv) også har nogle typiske problemer. Noget jeg kan høre hos mange, er f.eks. at de kan drille lidt med 1. og 2. gear (være hård at sætte i gear) samt at bøsningerne ved gear armen hurtigt bliver slidt. Det er dog ikke så dyrt at få lavet det, hvis det skulle blive et problem. Jeg har så også hørt mange med tomgangsproblemer, hvor jeg også selv er en af dem der oplever det. Jeg er stadig ved at skifte diverse dele, da jeg håber på at finde årsagen i sidste ende. Derudover vil jeg dog sige, at bilen er ganske behagelig at køre i og den mangler bestemt ikke kræfter af en 1.8'er at være. Dens benzinøkonomi er nu også god, men min vil jeg lige prøve at skifte lambda sonde på for at se, om det fjerner nogle af problemerne. Mine tændrør er nemlig 100% sorte, hvilket tyder på lidt fed blanding.

Dette lyder måske som mange problemer, men man lægger nu ikke så meget mærke til det. Det er jo ikke sådan, at bilen går ud i lyskryds eller ikke kan trække, hvis du giver den lidt gas. Jeg vil derfor sige "go for it", hvis du kan li' bilen generelt.

Tusind tak for svarene - kan 15 år 2 måneder siden #23763

• MadsNA
  • MadsNA's profilbillede
Tusind tak for svarene - kan helt klart bruges :)

Idag var jeg ude og prøve en almindelig 1.8'er, som har kørt 298.000 km (enkel ejer) til 25.000. Den gik fint, dog bremsede den ikke så godt, så det er noget der lige skal ordnes.

Jeg undrede mig lidt over knappen til air conditionen, for man kunne enten vælge 'eco' eller en snefnug - hvad er forskellen helt præcist?

Jeg ved ikke lige med 15 år 2 måneder siden #23764

• darupe
  • darupe's profilbillede
Jeg ved ikke lige med aircondition, men jeg købte min 1.8 GLS sænket, sportsudstødning, alu paneler i sidedørene og inkl. Momo 17" fælge for 27.500, hvor den havde gået 185.000 km og havde haft 1 ejer samt lige fået skiftet tandrem. Da jeg nåede til de 200.000, så begyndte man at skulle ordne nogle ting såsom bremsere, hvilket nu er ganske normalt. Der er dog også nogle andre ting de kan fejle, så prøv evt. at få den på lift og undersøg følgende:

1. Undervognen - led efter rust, selvom de ikke er så slemme til at ruste
2. Hvis den har tromler bag på, så undersøg dens ankerplader dvs. prøv at rør ved dem (mine kan brækkes af nu)
3. Over nummerpladen ved nummerpladelyset, se efter om den er begyndt at ruste (opdagede jeg desværre ikke selv på min da jeg købte den)
4. Læg mærke til dens tomgang om den står på ca. 800 RPM uden for meget tændt eller om den er nede på 500 RPM (har stadig ikke selv løst dette problem, men er ved at være der)
5. Prøv at læg mærke til om den er lidt irriterende at få i 1. gear eller f.eks. bak-gear (det kan være nødvendigt at få nye bøsninger på skiftearmen)

Hvis du undersøger ovenstående, så slipper du for nogle af de kedelige reparationer. Der er selvfølgelig andre lige så kedelige reparationer, der kan foretages på f.eks. motoren, men der har jeg nu ikke haft problemer endnu. Generelt så fungerer motoren sku godt.

problemet er ikke løst med 15 år 2 måneder siden #23765

• Billen
  • Billen's profilbillede
problemet er ikke løst med GDI motoren i 2000 modellen, har selv haft en 1,8 GDI sport fra 2000 og den havde også problemer med sod.

du kan ikke regne med at der står 12 - 14 km/l i displayet, hvis du jokker til den og du lige har nulstillet displayet vil den måle på din tunge højre fod og ikke på det faktiske som den jo gør over tid.

snefnug er almindelig aircon

eco er beregnet til at afdugge ruderne med nedsat aircon funktion, bruges mest om vinteren.

Lige en kommentar ang aircon, 15 år 2 måneder siden #23766

• Jeppe
  • Jeppe's profilbillede
Lige en kommentar ang aircon, direkte som der står i manualen.

ECO: Brug denne funktion, når luftfugtigheden er lille. Aircondition kompressoren bruges som påkrævet for at spare energi.

SNEFNUG: Effektiv til fjernelse af luftfugtighed. Aircondition kompressoren bruges til luftafkøling og fjernelse af luftafkøling.

• Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.219 sekunder