Jeg ved ikke lige med aircondition, men jeg købte min 1.8 GLS sænket, sportsudstødning, alu paneler i sidedørene og inkl. Momo 17" fælge for 27.500, hvor den havde gået 185.000 km og havde haft 1 ejer samt lige fået skiftet tandrem. Da jeg nåede til de 200.000, så begyndte man at skulle ordne nogle ting såsom bremsere, hvilket nu er ganske normalt. Der er dog også nogle andre ting de kan fejle, så prøv evt. at få den på lift og undersøg følgende:
1. Undervognen - led efter rust, selvom de ikke er så slemme til at ruste
2. Hvis den har tromler bag på, så undersøg dens ankerplader dvs. prøv at rør ved dem (mine kan brækkes af nu)
3. Over nummerpladen ved nummerpladelyset, se efter om den er begyndt at ruste (opdagede jeg desværre ikke selv på min da jeg købte den)
4. Læg mærke til dens tomgang om den står på ca. 800 RPM uden for meget tændt eller om den er nede på 500 RPM (har stadig ikke selv løst dette problem, men er ved at være der)
5. Prøv at læg mærke til om den er lidt irriterende at få i 1. gear eller f.eks. bak-gear (det kan være nødvendigt at få nye bøsninger på skiftearmen)
Hvis du undersøger ovenstående, så slipper du for nogle af de kedelige reparationer. Der er selvfølgelig andre lige så kedelige reparationer, der kan foretages på f.eks. motoren, men der har jeg nu ikke haft problemer endnu. Generelt så fungerer motoren sku godt.