Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Carisma 1.8 GDI LS - model 2000

Carisma 1.8 GDI LS - model 2000 15 år 2 måneder siden #3724

• MadsNA
  • MadsNA's profilbillede
Hejsa

Jeg har kig på en Carisma 1.8 GDI LS registreret sidst i 1999 (kørt 208.000), men skulle være en den nye model fra 2000, da jeg kan se den er faceliftet :). Har hørt lidt om problemerne med GDI motorene omkring tilsodning osv. - er det også gældende i den faceliftede udgave eller er problemet løst eller delvist løst i den udgave?

På forhånd tak ;)

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hej, der er et generelt 15 år 2 måneder siden #23757

• Basse
  • Basse's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 1
Hej, der er et generelt problem med at de tilsoder, faceliftet udgave er kun lidt på udsenet, motorene skulle være det samme

Ja ,jeg er næsten enig med 15 år 2 måneder siden #23758

Ja ,jeg er næsten enig med basse . Den "nye model" har elektronisk gaspjæld og en lidt andet indsugning og 122hk mod 125 på den "gamle". men hvis du køber hos en forhandler så er der jo garanti på , et lille fif er : hvis du prøve kører en 2000 model så prøv om den "hugger el. nipper når du giver gas, så er der problemer med gaspjældet og det skal du få skiftet inden du evt. køber den . skriv hvis du får brug for mere hjælp .

Tak for svarene Fik prøvet 15 år 2 måneder siden #23759

• MadsNA
  • MadsNA's profilbillede
Tak for svarene :D

Fik prøvet GDI modellen idag, og den var temmelig langsom i forhold til hvad 125 hk burde præstere + den viste 13-14L/100 på skærmen - dvs. omkring 7 km literen! Så jeg kunne forstille mig at den var sodet en smule til ;)

Derfor har jeg nu kig på den almindelige 1.8'er med 115 hk - er de kvikke og holdbare nok? Og hvordan står det til med benzinøkonomien? :)

Køber du den alm. 1.8 med 115 15 år 2 måneder siden #23760

• Basse
  • Basse's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 1
Køber du den alm. 1.8 med 115 hk, så slipper du jo for at det driller med tilsodningen, jeg havde ikke problemer med min 1.8 med 115 hk, den kørte rigtig godt,, ærgeligt at jeg solgte den.;o(

Yeah, det var netop det jeg 15 år 2 måneder siden #23761

• MadsNA
  • MadsNA's profilbillede
Yeah, det var netop det jeg ville undgå med den 'almindelige' motor ;). Hvor langt kunne din kører på literen? :)

• Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.247 sekunder