Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: eclipsen går ud - motor problem.

eclipsen går ud - motor problem. 15 år 2 måneder siden #3721

• kappelscott
  • kappelscott's profilbillede
ja, fik fundet eclipsen frem i fredags efter vinteren. den har ikke brokket sig i løbet af weekenden (kørt 200 km), men her i dag begyndte motoren at gå ud når jeg kobler ud, og står meget lavt i tomgang. når den bare står, går den med ca 800 omd (normalt), men når jeg kører og vil koble ud ryger den ned på små 300 omd, og motoren går ud. er først her sidst på dagen den begyndte med det, der var intet i morges..
motor : 2.0 turbo 4g63.

nogen ide til hva det kan skyldes?

- nicolai

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

eclipsen går ud - motor problem. SVAR 15 år 2 måneder siden #23751

• Sigma-3.0-v6
  • Sigma-3.0-v6's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 2
Hvor mange kilomterer har den kørt`?

Hvordan tænder den når du starter den?

Kunne tyde på en luft masse måler eller tomgangs motor??

Med venlig hilsen

Tommy Pedersen

Ps. Sigma GT, Fordi jeg kan og fordi jeg er den eneste :-)

har kørt 160.000, starter 15 år 2 måneder siden #23752

• kappelscott
har kørt 160.000, starter fint men skal lige finde ud af hvor den vil ligge omd mæssigt.. men har hørt andet sted, at når strømmen har været pillet fra, kan tomgangen nulstille sig selv. skulle åbenbart et mitsu problem sidst i halvfemserne. men startede den og lod den stå en go halv time og kørte så små 15 km, og nu er der ingen problemer.. den skulle nok lige ha tid til at finde sig selv

Jeg har selv haft samme 15 år 2 måneder siden #23753

• Boesen
  • Boesen's profilbillede
Jeg har selv haft samme problem med min eclipse, jeg valgte at bare stille lidt på luftskruen sådan at tomgangen lå oppe på 1200rmp.

Dog håber jeg problemet er blevet løst nu når jeg har lagt en anden motor i den for så er alt blevet skiftet incl. alt elektrisk.

overvejede jeg også Boesen.. 15 år 2 måneder siden #23754

• kappelscott
overvejede jeg også Boesen.. men blir det et problem igen, prøver jeg lige at gi den lidt flere omd.

takker for svar til jer begge.

eclipsen går ud - motor problem. svar 15 år 2 måneder siden #23755

• Sigma-3.0-v6
  • Sigma-3.0-v6's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 2
Ja altså tager du strømmen fra din bil ii mere ind ca. 10 min så nulstiller du computeren i bilen og så kræver det at du tænder din bil igen uden at rør pedaler eller noget, men bare tænder den med nøglerne og lader den stå i ca. 15 min og slukker den og tænder den igen og så efter 1 tur eller 2 så skulle den være helt oki igen hvid det er det der er froblemmet.

Det samme gælder faktisk hvis du sætter et åbent luft filter i så skal du og så lige tage strømmen og så det samme igen så den kan justere luftmasse måleren, hvis du skal have fuld ydnyttelse af filteret :-)

Med venlig hilsen

Tommy Pedersen

Ps. Sigma GT, Fordi jeg kan og fordi jeg er den eneste :-)
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.216 sekunder