Nully, jeg er ikke i tvivl om at et ordentligt setup med K&N kan give lidt mere, men med standard motorer er det altså meget begrænset hvad du får. Det er rigtigt at bilen føles hurtigere med clamp-on, men det er altså langt fra alle der oplever det boost. Jeg har hørt op til flere, som er lidt kede af de gjorde det, da deres biler trækker dårligere end de gjorde uden og samtidig støjer meget mere. Jeg ved ikke om dette skyldes luftmængdemåler osv, men det betyder i hvert fald, at det ikke er alle der får gavn af det medmindre de modificerer andre relevante ting på bilen.
Hvad angår panelfilter / filterindsats, så synes jeg nu heller ikke jeg mærkede forskel på min Carisma. Du kunne mærke minimal forskel, men intet jeg synes prisen kan opveje. Måske hvis man laver et semi-åbent setup, ligesom Phliplip har tænkt sig, så kan det da godt være det giver lidt uden at støje alt for meget.
PS: Som Phliplip også siger, så har jeg ikke oplevet mere støj med panelfiltre sammenlignet med standard filtre