Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: K&N ClampOn vs. K&N Element til filterkasse

Har købt eg K&N filter 15 år 1 måned siden #23549

• Phliplip
  • Phliplip's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 3
Har købt eg K&N filter element (også via Nully) - tak tak!

Umiddelbart er der ikke mere "brian-støj" (tilbøjelig til at sige mindre) end det originale der sad i. Ikke i forhold til da jeg monterede Clamp-On filteret på min Carisma!

Jeg har planer om at modificere luftfilter kassen, så snart jeg finder en donor! Således at det bliver "semi-åbent" og stadig skærmet ind mod motoren.

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Nully, jeg er ikke i tvivl om 15 år 1 måned siden #23550

• darupe
  • darupe's profilbillede
Nully, jeg er ikke i tvivl om at et ordentligt setup med K&N kan give lidt mere, men med standard motorer er det altså meget begrænset hvad du får. Det er rigtigt at bilen føles hurtigere med clamp-on, men det er altså langt fra alle der oplever det boost. Jeg har hørt op til flere, som er lidt kede af de gjorde det, da deres biler trækker dårligere end de gjorde uden og samtidig støjer meget mere. Jeg ved ikke om dette skyldes luftmængdemåler osv, men det betyder i hvert fald, at det ikke er alle der får gavn af det medmindre de modificerer andre relevante ting på bilen.

Hvad angår panelfilter / filterindsats, så synes jeg nu heller ikke jeg mærkede forskel på min Carisma. Du kunne mærke minimal forskel, men intet jeg synes prisen kan opveje. Måske hvis man laver et semi-åbent setup, ligesom Phliplip har tænkt sig, så kan det da godt være det giver lidt uden at støje alt for meget.

PS: Som Phliplip også siger, så har jeg ikke oplevet mere støj med panelfiltre sammenlignet med standard filtre

Her er nogle test folk har 15 år 1 måned siden #23551

• Morten
  • Morten's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 10
Her er nogle test folk har lavet der måske er værd at læse. :)

<a href="www.nicoclub.com/archives/kn-vs-oem-filter.html">www.nicoclub.com/archives/kn-vs-oem-filter.html</a>

<a href="www.bobistheoilguy.com/airfilter/airtest1.htm">www.bobistheoilguy.com/airfilter/airtest1.htm</a>

<a href="www.metrompg.com/posts/air-filter-part-1.htm">www.metrompg.com/posts/air-filter-part-1.htm</a>
Tager lige et udsnit af dennes konklusion.
Despite my desire not to look like a fool for having spent 80 bucks to achieve better fuel economy, essentially that's what has happened!
Remember, K&N is not to blame here. While their website does state that their product is wonderful etc. etc. etc., they do say, "<i>we do not go so far as to claim our products will always provide an increase in mileage.</i>"
Admirably, they also state, "<i>It is virtually impossible to make sweeping and general claims about mileage and anyone who does should be approached with extreme caution</i>."

<a href="cars.about.com/od/productreviews/fr/ag_knfilter.htm">cars.about.com/od/productreviews/fr/ag_knfilter.htm</a>

Grunden til at folk sætter et KN filter på og straks føler det hjælper meget er måske at de sætter et helt nyt filter på og skifter det ud med et beskidt OEM filter.
Så er det jo klart de føler der sker noget. :)
Ser også flere steder at det kommer an på hvordan du kører. Hvis du kører meget ved høje hastigheder 120+ er fordelen ved KN filter større end hvis du kører "normal" kørsel 50-100 hvor det du vinder er meget minimalt. :)

Men det hjælper jo altid at sætte et nyt filter på. :)

<em>Min konklusion har været at hvis du ønsker et filter du nemt selv kan rengøre i en god kvalitet og du er ligeglad med hvad det koster så køb et KN filter.
Hvis du køber det for at køre bedre i det daglige eller få flere krafter, så spar pengene men sørg for dit normale filter altid er rent(dette er det folk tit glemmer)
</em>

Celeste 1600 ST 1980
Galant VR4 1991
Carisma GDI auto 1999
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.173 sekunder