Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: K&N ClampOn vs. K&N Element til filterkasse

K&N ClampOn vs. K&N Element til filterkasse 15 år 2 måneder siden #3666

  • Phliplip
  • Phliplip's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 530
  • Modtagne TAK: 3
Hey,


Er et K&N Filter Element lige så godt som et ClampOn?


Altså åbent K&N luftfilter mod K&N filter i standard luftfilterkasse.


Jeg spørger fordi jeg flere steder på nettet har læst at den lukkede løsning nogen gange er bedre pga. varme fra motoren ved den åbne.


Bil; 2001 Galant 2.5 V6





Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

No cigar? 15 år 1 måned siden #23544

  • Phliplip
  • Phliplip's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 530
  • Modtagne TAK: 3
No cigar?


Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Jeg syntes du kan have lidt 15 år 1 måned siden #23545

  • Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2277
  • Modtagne TAK: 46
Jeg syntes du kan have lidt ret,men ville tage et og putte i kassen


Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Først skal du spørge dig selv 15 år 1 måned siden #23546

  • Morten
  • Morten's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Indlæg: 228
  • Modtagne TAK: 10
Først skal du spørge dig selv hvorfor du vil have et KN filter?


Hvis du ønsker mere ydelse, er det meget minimalt hvad det giver. Du får en mulig lidt bedre gennemstrømning, men lidt dårligere filtrering er ofte det du betaler for det, hvilket nedsætter levetiden på motoren.


Mht varmen ved et åbent filter, dette kan undgåes ved at sætte en slange på det åbne og fører den ud til fronten, så filteret trækker luft derfra istedet for lige ved motoren.


IMHO er KN filtre et af de mest oppustede produkter der findes. og på de fleste biler er det meget minimalt hvad du får ud af det. Det eneste du får er måske en lidt bedre motorlyd, men det er nok det.


Men hvis du virkelig bare vil have det, ville jeg tage en filterinsats til din originale kasse :)


Celeste 1600 ST 1980
Galant VR4 1991
Carisma GDI auto 1999
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Ja, du får ikke rigtig mere 15 år 1 måned siden #23547

  • darupe
  • darupe's profilbillede
Ja, du får ikke rigtig mere ud af det udover at clamp-on selvfølgelig giver brian-støj. Du får heller ikke rigtig mere ud af filterindsats udover, at de nemmere kan gøres rene. Det er dog nok billigere bare at købe standard filtre og så udskifte dem når de ikke kan mere. Jeg kører selv med et Green Filter indsatsfilter, eftersom jeg fik det til en god pris. Der er dog ingen mærkbar forskel, så jeg tror heller ikke du skal regne med ekstra fra et K&N indsatsfilter.


Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Jeg syntes ikke i har ret i 15 år 1 måned siden #23548

  • Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2277
  • Modtagne TAK: 46
Jeg syntes ikke i har ret i at KN filter er opreklameret, jeg har solgt langt over 100 kn filtre til mange forskellige bilmærker,og alle har været fuldt tilfredse,unset om det er et som åbent eller lukket i kassen


Alle melder tilbage at de har fået bedre speader respons,


Mange kører længre på literen både 0,5 og helt op til 1,2 mere på literen


Jeg tror de fleste i klubben kører med KN filter på den ene eller anden måde


Et KN filter suger 40% mere luft, at det skulle give en kortere levetid, tvivler jeg på


Jeg tror det var Ålborg tekniske skole der for nogle år siden lavede en test med 2 Galanter, hvor de fik en modifiseret luftmængde måler af mig,og de prøvede både at lave dem åbne og lukket, og brugte også et originalt filter og et THansen filter,og KN var absolut det bedste af dem alle


Bedre motorgang bedre speader respons 2HK mere med KN filtret ikke for at man kan mærke det


Jeg tror alle dem der i klubben der kører med det giver mig ret


Det er rigtigt at hvis det er lavet som åbent filter så larmer det lidt mere,og så skal man passe på at det ikke suger varm luft


Jeg skal se om Ole fra KN vil holde et træf for os hvor folk kan se hans filtre virker


Vedhæftninger:
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.216 sekunder