Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Carisma 1.8 GLS - tændrør

Carisma 1.8 GLS - tændrør 15 år 2 måneder siden #3613

• darupe
  • darupe's profilbillede
Er der nogen der kan anbefale mig nogle tændrør til en Carisma 1.8 GLS fra 97? Jeg fik dem skiftet på et tidspunkt, hvor det så blev til nogle Denso K20PR-U11. Siden da synes jeg bare, at temperaturen er steget (den står lige over halv) og brændstof forbruget er også lidt højere. Brændstof forbruget skyldes dog nok andre ting, men da jeg også har tomgangsproblemer, så tænkte jeg på, at tændrørerne muligvis kunne være for dårlige? Jeg kan se hos Denso at de skulle fungere fint, men vil jeg mon kunne opleve en ændring ved at montere nogle Denso Iridium Power eller Denso Iridium Tough? Kan I evt. anbefale nogle andre?

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

NGK iridium 15 år 2 måneder siden #23354

• Dani
  • Dani's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 3
NGK iridium har jeg altid været glad for. Kan bestilles på ebay.co.uk til billig penge :wink:

Danigalant.dk

Hvid Dynamic 4x4, 1991
Grøn Dynamic 4x4, 1992
Sort Dynamic 4x4 med VR4 gearkasse og bagtøj, 1989, er ved at blive bygget om til race med 450HK turbo motor.

Jeg kan læse, at man generelt 15 år 2 måneder siden #23355

• darupe
  • darupe's profilbillede
Jeg kan læse, at man generelt hælder til Denso og NGK. Jeg kan dog se at Denso IK 20 har længere afstand end de 1,1 gap jeg skal køre med. Der står dog på Denso's FAQ side, at man IKKE må justere dem da de allerede står til det rigtige. Jeg kan dog se, at NGK BKR6EIX11 skulle passe direkte over og mon ikke de holder nogenlunde? Jeg synes nemlig jeg har mange problemer med de billige tændrør til de der ca. 40 kr. stykket. Synes den er blevet død ved lave RPMs, hvor den dog hiver godt ved høj RPM. Den plejede dog at være tjep lige meget hvad, men det var også med nogle andre tændrør som jeg ikke husker modellen på udover at det var nogle iridium.

edit: også ca. halv pris af Denso IK20... De fås jo for ca. 265 kr. inkl. fragt fra england (selvfølgelig 4 stk.)
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.156 sekunder