Hej med dig..
Altså det du skal betale afgift af er af den pris forskel der er på din bil model og en model magen til din med den type motor og gti.
Så hvis vi siger din bil fra ny koster 100kr og en 1.8 gti i samme model som den du har koster 160kr så er afgiften de 60 kr der er til forksel.
Så er vi der ved hvor Mitsubishi Skal godkende at den bil godt kan holde til det motor skift du laver, hvis du laver de følgende dele de siger du skal have lavet..
Så som bremser, støddæmper osv.
Så skal bilen test køres om den overholder bremse længde og de ting. ( Ved så ikke om du skal lave en sådan test, hvis mitsubishi godkender dit motor skift og siger at bilen godt kanholde til det)
Det kunne da være et sjovt projekt
Men afgiften behøver ikke at være en model i samme bilmærke de samligner med hvis bilmærket ikke har en sådan model, der minder om det samme.
Så bruger de en anden bil model og samligner priser og ved så ikke om de ligger lidt til da Mitsubishi er dyr eller om de trækker fra..
Men jeg tror nu ikke jeg rammer helt ved siden af hvis jeg siger din afgift uden omkostninger af reservedelle liger på omkring de 60.000kr.
Hilsen Tommy