Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Motorskift til 1,8GTI

Motorskift til 1,8GTI 15 år 3 måneder siden #3527

• The bjerggaards
  • The bjerggaards's profilbillede
Hej mitsu ejere

Jeg står og har en lille mitsubishu space star 1.6 (100hk) Men da motoren er ved at stå af, så ville jeg høre om det er lovligt for mig at smide motoren fra en colt 1,8gti (140hk) i ?

Eller hvem jeg skal kontakte for at forhøre mig omkring evt lovilgt motor skift. Kender 20% reglen, så ved jeg kommer til at skulle betale en afgift. :(

Men jeg er i tvivl om hvem jeg skal kontakt, for der er vel nogen der skal sige god for såen en ombygnig ?

Regner med at jeg skal betale for afgiften af en 1,8 (122hk) for med gti motoren, ville den ikke overskride 20% reglen.

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

The bjerggaards.. 15 år 3 måneder siden #23199

• Sigma-3.0-v6
  • Sigma-3.0-v6's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 2
Hej med dig..

Altså det du skal betale afgift af er af den pris forskel der er på din bil model og en model magen til din med den type motor og gti.

Så hvis vi siger din bil fra ny koster 100kr og en 1.8 gti i samme model som den du har koster 160kr så er afgiften de 60 kr der er til forksel.

Så er vi der ved hvor Mitsubishi Skal godkende at den bil godt kan holde til det motor skift du laver, hvis du laver de følgende dele de siger du skal have lavet..

Så som bremser, støddæmper osv.

Så skal bilen test køres om den overholder bremse længde og de ting. ( Ved så ikke om du skal lave en sådan test, hvis mitsubishi godkender dit motor skift og siger at bilen godt kanholde til det)

Det kunne da være et sjovt projekt :-)

Men afgiften behøver ikke at være en model i samme bilmærke de samligner med hvis bilmærket ikke har en sådan model, der minder om det samme.

Så bruger de en anden bil model og samligner priser og ved så ikke om de ligger lidt til da Mitsubishi er dyr eller om de trækker fra..

Men jeg tror nu ikke jeg rammer helt ved siden af hvis jeg siger din afgift uden omkostninger af reservedelle liger på omkring de 60.000kr.

Hilsen Tommy

Med venlig hilsen

Tommy Pedersen

Ps. Sigma GT, Fordi jeg kan og fordi jeg er den eneste :-)

Mine beregninger ligger 15 år 3 måneder siden #23200

• The bjerggaards
Mine beregninger ligger omkring 40k med motor, gearkasse, undervogn osv.

Vil mene det er mitsu DK jeg skal skrive og spørge omkring ombygning eller ?

Syns hallen kan vel kun sige god for noget af det, og skat for hvor mange penge det vil koste i afgift..

Hvorfor ikke bare finde en 15 år 3 måneder siden #23201

• Mortenbm
  • Mortenbm's profilbillede
Hvorfor ikke bare finde en motor magen til igen?

<a href="www.fornitz.dk">www.fornitz.dk</a> mener jeg har nogle liggende til billige penge, eller så dataophug.dk

Eller så selvfølgelig en 1,8gdi med 122 heste...

Har haft dårlige erfaringer 15 år 3 måneder siden #23202

• The bjerggaards
Har haft dårlige erfaringer med GDI motorerne og er blevet bekræftet af flere mitsu mekanikere at indsugningen især er svag på GDI, derfor vælger jeg at springe den over :D

Lad mig endelig høre mere 15 år 3 måneder siden #23203

• Mortenbm
  • Mortenbm's profilbillede
Lad mig endelig høre mere omkring dine dårlige erfaringer, da jeg selv ligger inde med en space star 01 1,8 GDI.. Jeg er dog glad for den, bortset fra at delene koster noget mere en peugeot dele:)

Samt hvad er det med indsugning du har hørt?

• Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.201 sekunder