Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Eclipse Motor??

Tillykke med eclipsen, jeg 15 år 4 måneder siden #22823

• Boesen
  • Boesen's profilbillede
Tillykke med eclipsen, jeg har selv haft min i ca. 4 måneder og det har kun været gode oplevelser, man vender desværre hurtigt til de 260hk som jeg har i min, så har lige fået lavet en anden motor af Lars hos AMSperformance han ved virkelig meget om mitsubishi :-)

Endnu engang tillykke med den nye vogn.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Mange tak. 15 år 4 måneder siden #22824

• Haszard
  • Haszard's profilbillede
Det er jeg også allerede begyndt at kunne mærke. Jeg har ikke min på plader endnu, men jeg havde lige 3 dage på prøveskilte, ind til her i lørdags. Jeg har stadig min 98 Carisma GDI ved siden af, og hold da op hvor var den bare SLØV da jeg satte mig ind i den, efter 3 dage i Eclipsen. På et tidspunkt vil jeg også gerne have lavet lidt ved motoren, ikke alt for meget, den skal stadig køre mere eller mindre som hverdagsbil når jeg er færdig.

Pladerne kommer først på tidligst til September, da jeg først fylder 25 der, Det gør en himmel til forskel med henblik på forsikringspræmien. Men jeg har også en helt masse som skal laves på bilen, før den er klar til at se dagens lys igen. Læderkabine (er bestilt), skørtesæt, Fælge, anden lakering og en helt masse andet. Så tiden ind til da, skal nok komme til at gå hutigt nok.

Hvad fik du lavet ved din motor? Og hvad kom du af med?

Renè

StopTech Bremser til 15 år 4 måneder siden #22825

• Boesen
  • Boesen's profilbillede
StopTech Bremser til Mitsubishi Eclipes 328mm 4 stemplede kalibre (der skal min sætte 17" fælge på for at der er plads :-)
Carbonetic 2 pladet kulfiber kobling til Eclipes (kan helde til 900hk)
AMS lettet svinghjul "full race"
Renovering af 4G63 topstykke incl. olietyve
AMS/JE race stempler med 9.0-1 i komp.
Manley Turbo Tuff I beam plejstænger
Plejlejer og hovedleje
Original Oliepumpe
Cosworth 5 lags stål toppakning
Cosworth Top bolte
Slibesæt
ARP lejeoverfalds bolte ( main studs )
Mitsubishi Balance aksel rem
Mitsubishi tandrem
Mitsubishi opstrammer hjul til tandrem
Benzin Walbro pumpe
Benzindysser AMS
Wastegate Tial 44mm
Turbo Garret GT3076R
Håndlavet udstødnings manifold "full race"
Diverse vand og olieslanger
AMS intercooler
Red line Gearolie

Er også selv ved at få syet en læderkabine for jeg har recaro DS sportssæder i, motoren som er blevet tunet købte jeg ved Gadbjerg motorimport den havde kun kørt 100.000km

Regner med at lægge motoren i her i juleferien for der er en del arbejde med at få lavet de 2,5" trykrør og den 3" udstødning.

Det hele er løbet op over 100.000kr så det er absolut ikke billigt at tune motor osv...
Vedhæftninger:

Lyder vældig spændende. Hvor 15 år 4 måneder siden #22826

• Haszard
Lyder vældig spændende. Hvor meget regner du med at den kommer til at yde??

Ved skam godt det ikke er billigt. Men man behøver jo heller ikke absolut at gøre så meget ud af det, som du har gjort ved din. Men på den anden side skal jeg heller ikke love mig selv for meget, har det med at skifte mening midt i det hele, selv om jeg fra starten af, har haft en rimelig god ide om hvad vil nå frem til.

Glæder mig til at høre hvordan maskineriet kører når du får lagt den i. :-) Smid evt lige et par billeder.

Jamen alle stumperne der er 15 år 4 måneder siden #22827

• Boesen
  • Boesen's profilbillede
Jamen alle stumperne der er smidt i motoren kan min. klare 800hk men så skal topstykket og indsugningen også opdateres, den kommer nok til at få mellem 450-500hk men mon ikke det er nok når den er forhjulstrukket? for allerede nu når bare vejene er fugtige er det først i 3gear at den får fat.

Har forresten i forvejen en AEM motorstyring monteret, det er super for så er det muligt at køre den ind med 3 forskellige programmer sådan at der bliver en mulighed for at stå fast hvis det bliver snevejr :-)

Jeg prøver lige at ligge et par billeder af stumperne op.

Vedhæftninger:

Så er der også stadig lidt 15 år 4 måneder siden #22828

• Haszard
Så er der også stadig lidt til næste vinter, hvis de 450 skulle gå hen og blive lidt kedelige over sommeren. Selv om jeg ikke kunne forestille mig den situation. Jeg har samme problem med min nu, selv med original motor, den smider også bare hjulene rundt i andet gear, ved den mindste smule fugt på vejen.

Jeg kan slet ikke vente til jeg får min toldsynet, så jeg selv kan komme igang, efter jeg har høre lidt om din. Jeg går nok mere op i udseenet, i forhold til dig. Men lidt skal der helt sikkert gøres ved motoren engang når resten af bilen er som jeg vil have den.

Tid til at oprette siden: 0.161 sekunder