Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: HJÆLP Colt 97' 1.3 Smider Olien!

HJÆLP Colt 97' 1.3 Smider Olien! 15 år 4 måneder siden #3452

• 's profilbillede
Hej mitsudrenge.

Jeg har et kæmpe problem. Min colt smider alt olien i en fart, den har lige fået nyt bundkar - olie + filter.

Der var intet problem igår efter den var blevet lavet, der drejede jeg nøglen og kunne køre den fint hjem.

Så her for 30 minutter siden, ville jeg starte min bil for at køre den op til syn - (Inden da havde jeg lige kigget under bilen for at være sikker på at arbejdet fra igår holdt tæt - Og det gjorde det).
Men da jeg drejer nøglen siger det bare nogle skvulpe lyde, jeg slukker straks bilen og kan se at alt olien ligger på jorden :S.
Efter at have kigget nedenunder den, er det ikke rigtigt synligt at se hvor det er lækket har været, den er fuldstændigt tæt rundt om hele bundkarret og bundproppen. Dog lagde jeg mærke til det ikke var den samme type oliefilter der var monteret som der sad på før, det der er monteret nu er lavere og mere "buttet". Kan det være der olien er kommet fra? at den på en måde har skubbet pakningen væk eller lign. ?

Mvh. Gæsten
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Der kan bruges 2 forskellige 15 år 4 måneder siden #22814

Der kan bruges 2 forskellige oliefiltre til en colt fra den årgang... Og det er alt efter hva man lige tager på hylden.

Og det ene er som du selv siger "lille og buttet" og det andet er lidt længere... Men de passer altså begge 2 på... ;-)

Men det kunne være det måske var skruet skævt på?

Kan også være oliekøleren 15 år 4 måneder siden #22815

• Dani
  • Dani's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 3
Kan også være oliekøleren eller slangerne til den, hvis du da har sådan en på din model? eller krumtap pakningen er også en mulighed, men du må undersøge nøje hvor olien kommer fra, men kan godt være svært hvis olien er sjasket over det hele.

Nogle gange kommer værkstederne jo desværre til at ødelægge noget andet i forb. med reparation (fik lige en bule i min bil da den sidst var på værksted :-( )

Danigalant.dk

Hvid Dynamic 4x4, 1991
Grøn Dynamic 4x4, 1992
Sort Dynamic 4x4 med VR4 gearkasse og bagtøj, 1989, er ved at blive bygget om til race med 450HK turbo motor.

Fejlen er evt. og måske 15 år 4 måneder siden #22816

• Gæst
  • Gæst's profilbillede
Fejlen er evt. og måske fundet. Det der skete var at når jeg startede motoren skød den simpelthen olien ud ved oliefilteret, pga. for højt tryk i smøresystemet.
Efter at have snakket med en gammel ræv indenfor faget. Sagde han squ han havde prøvet det samme med en Mitsubishi Pajero. Og det er simpelthen fordi der er røget noget snavs/lille partikel ind i olietryksventilen som sidder lige før oliefilteret. Og af denne grund kan olietrykket ikke reguleres - da ventilen ikke kan arbejde ved henholdsvis varm og kold olie.

Nå næste spørgsmål :).
Nogle af jer der har prøvet det? og skille det ad? Eller måske haft held med nogle midler eller noget lign. til at sprøjte direkte op mod ventilen?.
Vedhæftninger:
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.193 sekunder