#1 og #2: Jeg tror også fejlen ligger i sporingen, for mine nuværende fælge samt dæk er lige blevet indkøbt for nogle uger siden. Dækkene er monteret og afbalanceret af en dækmontør, som ved samme lejlighed lige smider dem på bilen med lufttryk. Jeg er derfor sikker på, at det ikke skyldes at de sidder løst.
Det jeg muligvis kan mistænke for at være problemet, er at de først smadrede en bolt på en bærearm ved højre baghjul. Jeg hentede så bilen og fik af vide, at den var smadret pga. den var pilrådden. De havde derfor bare lavet en svejsning til at holde broen, men de opkrævede samtidig for en sporing og fortalte mig, at jeg skulle have det lavet som selvfølgelig ville koste ekstra. Det mente jeg jo ikke kunne være rigtig, så jeg kørte derhen igen senere hvor jeg da også fik dem til at forstå, at de havde kvajet sig. De skiftede derfor armen samt bolten og foretog en sporing, hvor jeg så bare skulle ca. 400 kr for armen. Jeg fik denne gang også papir på sporingen, altså de afmålte værdier. Jeg kan dog ud fra de papirer se (er dog ikke ekspert), at der er mange steder hvor de nærmest har "nulstillet", altså værdier på 0 grader. Dette vil jeg mene er dybt idiotisk, da bilen jo så ved høj hastighed på forhjulene, ikke vil kunne holde hjulene lige pga. vejbelægning (såfremt det er disse værdier der står til 0 grader). De vil jo netop af den grund begynde at ryste en anelse (vi snakker om meget små tolerancer når det er høj hastighed). Uden at skulle hænge nogen ud, så kan jeg dog nævne at sporingen blev foretaget på et Mitsubishi værksted. Det er derfor utrolig skuffende, hvis de til den pris ikke formår at spore bilen rigtigt (betalte over 800 kr. for det).
Hvad vil I evt. foreslå? Skal jeg prøve at tale med dem igen eller skal jeg prøve, at køre et andet sted hen og få den sporet? Hvilke firmaer kan I evt. anbefale?