Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Carisma 1.8 GLS - Vibrationer

Carisma 1.8 GLS - Vibrationer 15 år 6 måneder siden #3403

• darupe
  • darupe's profilbillede
Jeg har i et stykke tid oplevet, at min Carisma nærmest vibrerer en anelse når jeg kører, altså den ryster som om et hjul sad skævt eller noget sad løst. Jeg har dog for nyligt fået skiftet styrekugler, manchetter samt fået sporet den. I starten troede jeg det var pga. mine 205/40 dæk, men jeg oplever det også med mine 195/55 vinterdæk (lige indkøbt). Jeg vil derfor høre, om der er nogen der ved hvad det kan skyldes?

Jeg har prøvet at teste støddæmpere på sædvanlig vis samt undersøgt om et motorophæng var gået, men dette er heller ikke tilfældet. Jeg mindes bare ikke at der var de problemer før den blev sporet, men den kører lige på jævn vej ved 50-80 km/t. Den bliver dog urolig i rattet på motorvejen, hvilket er lidt irriterende. Et familie medlem oplever det samme med sin Hyundai Sonata 3,3 V6 fa 2005, hvilket også begyndte efter sporingen. Kan sporingen sagtens være forkert når bilen ser ud til at køre lige på jævn vej? Sporingen er foretaget samme sted.

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Som du selv er inde på vil 15 år 6 måneder siden #22637

• Dani
  • Dani's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 3
Som du selv er inde på vil jeg også tro at fejlen ligger hos sporingsfirmaet. Der er desværre nogle der ikke kan få indstillet det helt rigtigt, og har læst om flere med samme problem.

Har du selv skruet hjulene på? - for vær sikker på at de er strammet nok, og fladerne er rene. - Og kontrolleret lufttrykket?

Danigalant.dk

Hvid Dynamic 4x4, 1991
Grøn Dynamic 4x4, 1992
Sort Dynamic 4x4 med VR4 gearkasse og bagtøj, 1989, er ved at blive bygget om til race med 450HK turbo motor.

Har også oplevet dårlig 15 år 6 måneder siden #22638

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Har også oplevet dårlig sporing på min eks kones mazda 323 efter en skade blev den sporet og rystede og kørte helt til venstre den blev sporet 3 gange samme sted og han sagde at den var rigtig sporet og ville ikke lave det om jeg kontaktede forsikringen der kom og kørte en tur i bilen, og sagde det ikke duede og kørte så til værkstedet og sagde det skulle laves om ellers ville de ikke betale, han lavede det så om med samme resultat han kunne ikke få den sporet rigtigt,forsikringen fandt et andet værksted der sporede den helt rigtigt ode kunne se på de parpirer han havde lavet at det havde han sku ikke forstand på

Så det er ikke sikkert at jeres er lavet rigtigt kør et andet sted hen i har vel fået et parpir på hvordan den står, og hvis det nye sted så laver den rigtigt ville jeg køre hen og få mine penge tilbage fra de første sted der lavede den

Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk

#1 og #2: Jeg tror også 15 år 5 måneder siden #22639

• darupe
  • darupe's profilbillede
#1 og #2: Jeg tror også fejlen ligger i sporingen, for mine nuværende fælge samt dæk er lige blevet indkøbt for nogle uger siden. Dækkene er monteret og afbalanceret af en dækmontør, som ved samme lejlighed lige smider dem på bilen med lufttryk. Jeg er derfor sikker på, at det ikke skyldes at de sidder løst.

Det jeg muligvis kan mistænke for at være problemet, er at de først smadrede en bolt på en bærearm ved højre baghjul. Jeg hentede så bilen og fik af vide, at den var smadret pga. den var pilrådden. De havde derfor bare lavet en svejsning til at holde broen, men de opkrævede samtidig for en sporing og fortalte mig, at jeg skulle have det lavet som selvfølgelig ville koste ekstra. Det mente jeg jo ikke kunne være rigtig, så jeg kørte derhen igen senere hvor jeg da også fik dem til at forstå, at de havde kvajet sig. De skiftede derfor armen samt bolten og foretog en sporing, hvor jeg så bare skulle ca. 400 kr for armen. Jeg fik denne gang også papir på sporingen, altså de afmålte værdier. Jeg kan dog ud fra de papirer se (er dog ikke ekspert), at der er mange steder hvor de nærmest har "nulstillet", altså værdier på 0 grader. Dette vil jeg mene er dybt idiotisk, da bilen jo så ved høj hastighed på forhjulene, ikke vil kunne holde hjulene lige pga. vejbelægning (såfremt det er disse værdier der står til 0 grader). De vil jo netop af den grund begynde at ryste en anelse (vi snakker om meget små tolerancer når det er høj hastighed). Uden at skulle hænge nogen ud, så kan jeg dog nævne at sporingen blev foretaget på et Mitsubishi værksted. Det er derfor utrolig skuffende, hvis de til den pris ikke formår at spore bilen rigtigt (betalte over 800 kr. for det).

Hvad vil I evt. foreslå? Skal jeg prøve at tale med dem igen eller skal jeg prøve, at køre et andet sted hen og få den sporet? Hvilke firmaer kan I evt. anbefale?

Tal med dem igen og sig du 15 år 5 måneder siden #22640

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Tal med dem igen og sig du ikke er tilfreds

Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk

Nully, jeg tror bare jeg 15 år 5 måneder siden #22641

• darupe
  • darupe's profilbillede
Nully, jeg tror bare jeg prøver at køre et andet sted hen. Det er nemlig ca. 2 måneder siden jeg fik foretaget sporingen, så jeg regner ikke med at de gider erkende at den er sporet forkert. De kan jo bare sige det er fordi jeg har smadret op over kantsten eller lignende, så jeg tror bare jeg bider i det sure æble og vælger nogen andre til opgaven.

Grunden til jeg ikke tænkte over at der var noget galt, var fordi den nævnte Hyundai Sonata 3,3 V6 også gjorde det. Jeg troede derfor bare det skyldtes den nye vejbelægning (de havde stort set lige lagt den derefter), så der er nok ikke så meget at gøre ved det nu.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.183 sekunder