Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Carisma 1,8 GDi tomgang og hakken i kørsel

Jeg har cruise control i min 15 år 1 måned siden #22410

• darupe
  • darupe's profilbillede
Jeg har cruise control i min og den har manuelt gear. Jeg har dog aldrig testet det, da man jo ikke kan holde hastigheden på danske motorveje pga. folk som bremser sygt, slingrer mellem biler og hvad de ellers kan finde på. Det eneste jeg har lidt knas med er når jeg skal i 2. gear. Der skal jeg nærmest lige holde den hen mod andet gear og vente til den nærmest kan smutte i gearet. Den gør det selv ved langsom hastighed, så det er som om det kører lidt for hurtigt derinde og at man derfor lige skal vente til hastigheden passer 100%. Det er dog ikke noget der generer mig, da jeg er vant til det. Jeg havde dog i starten svært ved at komme i bakgear, men det ordnede Bilgo i Køge med nogle bøsninger og lidt andet. De siger dog min skiftearm har en anelse slør, men jeg gider ikke skifte den så længe den virker og ikke smadrer mine gear.

Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Nu kunne jeg jo være fræk og 15 år 1 måned siden #22411

• mariamus
  • mariamus's profilbillede
Nu kunne jeg jo være fræk og sige at så kan du da pille fartpiloten ud og sende den til mig når du alligevel ikke bruger den. XD

Har hørt at det kan afhjælpe 15 år 3 uger siden #22412

• GDI Nielsen
  • GDI Nielsen's profilbillede
Har hørt at det kan afhjælpe rigtig meget hvis man blænder EGR ventilen af.
Nogen der har erfaringer med dette ???

Hvis man har en GDI er det en 15 år 2 uger siden #22413

• JA-Motorpleje
  • JA-Motorpleje's profilbillede
Hvis man har en GDI er det en god idé at give den GDi rens fra lindemann det renser mere og holder længere en blasting også er det også billigere

skriv til mig hvis jeg skal lave et tilbud til jer

Med venlig hilsen

Andrè Kjøller
JA-Motorpleje

6179 1448

Nu har jeg fået skiftet 15 år 1 uge siden #22414

• mariamus
  • mariamus's profilbillede
Nu har jeg fået skiftet spjældhuset (om end med noget banden og svovlen. der var ikke meget plads når man skulle have gummislangerne på igen.)

Kan ikke umiddelbart finde ud af om det hjalp.

Den hopper stadig i tomgangen, men den virker til at hive til lidt bedre i accel.

Men jeg havde den lige på en 4-gas test i skolen idag. Det ser ud til at lambda-sonden er defekt, så nu skal jeg ud og have fundet sådan en.

Skal også have skiftet tand-remmen, men det lader jeg nu lige en uddannet mekaniker om i den har omgang.

når det så er klaret kunne det være men skulle tage til mitsu og spørge om de renser den gratis. Har jeg nemlig læst at de gør hvis bilen har fået "den rigtige olie" i dens levetid. Og jeg mener at den kun har fået én slags olie i den tid den har levet.

Du kan typisk skaffe lambda 15 år 1 uge siden #22415

• darupe
  • darupe's profilbillede
Du kan typisk skaffe lambda sonderne til ca. 500 inkl. fragt fra england (både NTK og Bosch). Jeg gav præcis 500 med fragt for min Bosch lambda sonde til min 1.8 GLS. Du skal dog have en anden til GDI så vidt jeg ved, men den er ikke dyrere.

Det med hakken i tomgang er ikke gasspjældet som du også har opdaget nu. Der er mange der siger det er koblingen, men jeg ser lige om en ny lambda sonde ikke afhjælper det. Den sluger nemlig rigtig meget benzin og tændrørene bliver mega sorte, hvilket jeg er sikker på kan forårsage det og også lavere tomgang (den drukner jo næsten). Jeg vil også lige tjekke om indsugningen er utæt ved lejlighed.

Tid til at oprette siden: 0.183 sekunder