Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: 91' Galant 1,8i

91' Galant 1,8i 15 år 6 måneder siden #3360

• 's profilbillede
Jeg har det problem at motoren er lidt ustadig i tomgang, især når den er kold. Hvis jeg lige har startet bilen og bakker ud af min indkørsel, kan den til tider gå i stå når jeg træder koblingen ned. Hvis den ikke ligefrem går i stå, så går den meget lavt i tomgang, ca 400-500 omdr. Hvis jeg standser bilen i en parkeringsbås eller lign når den er kold (har ikke så langt til brugsen:) så står den og hoster lidt ved de 500 omdr og springer så efter nogen sekunder op og stiller sig på 800-1100 omdr alt efter motorens temp. Ud over en daglig kort tur til brugsen, så kører den 30 km på job hver dag. Ydermere har jeg lagt mærke til ved to tilfælde at den startes kold og stiller sig på forhøjet tomgang, 1100 omdr, for så at falde til 500 omdr bare ved at træde koblingen ned? Øhh... Check engine lampen kan også finde på at tænde kortvarigt under kørsel... Hva skal man gøre?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Jeg tror det er din styreboks 15 år 6 måneder siden #22162

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Jeg tror det er din styreboks der er defekt, prøv at resette den af med minus polen i et kvarter sæt den på igen start motoren lad den stå i tomgang i et kvarter uden at røre noget, hvis det hjælper i et par dage så er det fordi den går i nødprogram, og så er den defekt jeg har ombytter bokse med 2 års garanti så bare sig til

Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk

Det prøver jeg lige... Jeg 15 år 6 måneder siden #22163

• Gæst
  • Gæst's profilbillede
Det prøver jeg lige... Jeg har godt nok en styreboks liggende, jeg kan da lige prøve at hægte den på og se om der skulle være en ændring... Den tidligere ejer fik godt nok skiftet styreboksen i den kort forinden jeg fik den og imens jeg har haft den, har den kørt i nærheden af 50.000 km. Det er en rimelig kort levetid for en ny styreboks (medmindre det er en ombytningsboks, da en fabriksny ikke er til at købe for penge :)

Du skal bare huske at den 15 år 6 måneder siden #22164

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Du skal bare huske at den boks du sætter i skal have det rigtige nummer ellers kan det gå galt mange tror nemmlig at alle bokse er det samme bare stikkende passer selv huggerne sælger bare forkerte bokse din boks skal have nr MD 165144 eller 175515

Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk

Ja tak, det lærte jeg på den 15 år 6 måneder siden #22165

• Gæst
  • Gæst's profilbillede
Ja tak, det lærte jeg på den hårde måde dengang jeg kørte Lancer GTI :) Men boksen kommer fra en bil magen til... Min er en 1,8 limited edition, den anden var en 1,8 limited edition sport... Hvad er forskellen udover hækspoilen og ABS-bremser?
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.151 sekunder