Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: instrument lys i carisma ´96

instrument lys i carisma ´96 15 år 9 måneder siden #3337

• 's profilbillede
Hej.

Jeg har en Carisma fra ´96. Nu er den sidste pære gået ud i instrumentpanelet(ved speeder og omdrejningstæller o.l.).
Kan man trække dette panel ud på nogen måde, så man kan skifte disse pærer??? eller er det en større operation??

På forhånd tak

/Michael
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hej Michael, Ja du kan 15 år 9 måneder siden #22092

• Phliplip
  • Phliplip's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 3
Hej Michael,

Ja du kan sagtens skifte de pærer selv. Er din bil med analog eller digital kilometer tæller?
Digital så har den et lille LCD display og analog er de der sorte ruller der sidder i de fleste biler.

Jeg har selv digital, og der sidder 'urværket' bare i 2 store stik på bagsiden, så det er lige til at tage ud, men brug ikke vold, hvis det binder så lirk det ud.
Jeg er ikke klar over om det samme gør sig gældende med den analog kilometer tæller eller om der sidder nogen kabler etc. så vær lige obs på det.

Du kan bruge disse guider vores venner i tyskland har lavet, her kan du se hvordan de er kommet ind til grejerne:

<a href="www.dreamcarisma.de/mitsubishi/workshop/alu-tachoringe.php">www.dreamcarisma.de/mitsubishi/workshop/alu-tachoringe.php</a>
<a href="www.dreamcarisma.de/mitsubishi/workshop/plasmatacho.php">www.dreamcarisma.de/mitsubishi/workshop/plasmatacho.php</a>

Og hvis du vil have LED pærer så er der også en guide her:

<a href="www.dreamcarisma.de/mitsubishi/workshop/tachobeleuchtung.php">www.dreamcarisma.de/mitsubishi/workshop/tachobeleuchtung.php</a>

Instrumentlys. 15 år 9 måneder siden #22093

• 's profilbillede
Hej Michael.
Hvis det er analog instrumentering,som på min galant 93`er det meget nemt. Der er to skruer for oven, tæt på glaspladen eller hvad den nu hedder. Ned med rattet og lirk den forsigtig ud. Der er faktisk ret nemt, når du har prøvet det en gang.

Hej igen. Tak for hjælpen. 15 år 9 måneder siden #22094

• Michael
  • Michael's profilbillede
Hej igen.

Tak for hjælpen. Nu kan jeg se noget i instrumentpanelet igen :-)

/Michael
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.282 sekunder