Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Vedligehold af Colt 1.6 GLX

Vedligehold af Colt 1.6 GLX 15 år 10 måneder siden #3328

• 's profilbillede
Hej Mitsubishiforum!

Jeg har lige anskaffet mig en Colt 1.6 GLX fra 1998 med 125k km på klokken, og nøøj den kører godt, endelig en bil der er fremskridt mht. køreglæde i forhold til min tidligere Peugeot 205 ;)

Jeg har imidlertid et par spørgsmål:

1. Ved langsom kørsel over ujævn vej laver den nogle svage "dunk dunk" lyde forfra, der er lidt kraftigere end normal vejstøj. Den siger ikke så meget ved hurtigere kørsel og slet ikke ved motorvej. Hvad kan det være? Hvis jeg selv trykker bilen ned ved hvert hjul kan jeg ikke lige høre noget.

2. Tandremmen skal snart skiftes, og jeg skal i det hele taget finde et godt værksted til serviceeftersyn. Hvad er klogt at gøre med Mitsubishi? Automester? Jeg bor i Københavnsområdet.

3. Mht. rust er der ikke rigtig noget at se på den nu og den har fået pava for noget tid siden. Mon ikke det er det værd at give den en gang pava mere?

På forhånd tak,
Lars
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Re: Vedligehold af Colt 1.6 GLX 15 år 10 måneder siden #21999

• Dani
  • Dani's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 3
1. Det må vist være "kødbenene" foran der er lidt slidt, koster ikke ret meget og er nemme at skifte selv.
2. ved ikke, klarer det normalt selv.
3. Der er rabat når man er medlem af klubben til rustbeskyttelse :D
Danigalant.dk

Hvid Dynamic 4x4, 1991
Grøn Dynamic 4x4, 1992
Sort Dynamic 4x4 med VR4 gearkasse og bagtøj, 1989, er ved at blive bygget om til race med 450HK turbo motor.

Re: Vedligehold af Colt 1.6 GLX 15 år 10 måneder siden #22000

• 's profilbillede
Dani skrev:
1. Det må vist være "kødbenene" foran der er lidt slidt, koster ikke ret meget og er nemme at skifte selv.
2. ved ikke, klarer det normalt selv.
3. Der er rabat når man er medlem af klubben til rustbeskyttelse :D
Kødbenene? En del af hjulophænget? Jeg håber at "nemme at skrifte" betyder få timer på værkstedet...

Det må være medlem af mitsubishiklubben du snakker om, vil det give rabat på en pavabehandling? Nu har den jo fået pava før...

Re: Vedligehold af Colt 1.6 GLX 15 år 10 måneder siden #22001

• eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 31
De der "kødben" er dine stabilisatorfobindelser. De forbinder din forreste krængningsstabilisator og bærearme og er opbygget med kugleled som bliver slidte med tiden og så begynder de at lave de der klonk lyde. Vil sige det tager nok 30min max at skifte for et værksted. De ligner nok denne

Det med din tandrem, jamen syns det er mest op til dig selv. Et automesterværksted er nok billigere end hvis du køre til et aut. Værksted. Ellers må du prøve at snakke med Nully fra klubben her.

Undervognsbehandling mener jeg er anbefalet at få gjort for hvert 2. år men er ikke sikker.

Re: Vedligehold af Colt 1.6 GLX 15 år 10 måneder siden #22002

• Dani
  • Dani's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 3
Ved medlem af klubben er der rabat hos Dinitrol i Rødovre :D
Tror det gamle bliver renset af inden det nye kommer på så vist lige meget hvilket mærke det er.
Danigalant.dk

Hvid Dynamic 4x4, 1991
Grøn Dynamic 4x4, 1992
Sort Dynamic 4x4 med VR4 gearkasse og bagtøj, 1989, er ved at blive bygget om til race med 450HK turbo motor.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.231 sekunder