Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Udskiftning af benzinfilter på colt fra 1995

Udskiftning af benzinfilter på colt fra 1995 15 år 8 måneder siden #3281

• 's profilbillede
Hej Alle

Jeg har en Colt Cao 1,6 fra 1995 hvor jeg gerne vil skifte benzinfiltret. Jeg har haft bilen i 2,5 år nu og har aldrig skiftet den før. Det ser også ud til at det er mange år siden filtret er skiftet sidst hvis den overhovedet er blevet udskiftet.
Er der nogen der kunne guide mig i hvordan jeg skal foretage denne udskiftning?

På forhånd tak
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Re: Udskiftning af benzinfilter på colt fra 1995 15 år 8 måneder siden #21859

• 's profilbillede
nu ved jeg ikke lige med mitsu men tror det er lige som på toyota. der ikke har noget interval på hvornår benzinfilter skal skiftes, kan derfor nemt tænkes at det aldrig er skiftet. hvis det sidder på samme måde som på min Colt (modelen nyere, hvor motorrum er spejlvendt) så er det meget lige til. start med at tage tankdækslet af så der ikke er overtryk i tanken. så er det meget lige til, tag slangerne af skru det gamle filter løs (mener det sidder fast med et par bolt ind i karossen) skru det nye på, monter slanger (skift eventuelt kobber pakninger hvis de er monteret med banjobolte (en bolt hvor der er hul i siden og i midten så benzin kan rende igennem den)) sæt tankdæksel på og færdig på arbejde. 8) hvis du vil ungå at have alt formeget benzin ud over det hele, kan du måske montere klemme tænger på slangerne inden du skruer dem af det gamle filter. men der vil altid komme benzin ud af f.eksl. det gamle filter.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.169 sekunder