Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Klimaanlæg Carisma.

Klimaanlæg Carisma. 16 år 1 uge siden #3196

• 's profilbillede
Hej,

Mit klima anlæg på min Carisma/GDi fra 98, kan lige pludseligt ikke blæse koldt luft
mere, og tegnet for koldt luft, er tændt på skærmen, er der ikke en venlig person
der kunne hjælpe mig med at løse mit problem, eller har nogle ideer til hvad det kan
være.

Mvh Henning
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Re: Klimaanlæg Carisma. 16 år 1 uge siden #21536

• Billen
  • Billen's profilbillede
kan du høre et klik/klonk når du slår din A/C til??

for hvis ikke kan det være enten dit stik på kompressoren eller selve kompressoren som er defekt, havede samme problem på min fra 2000 hvor det var stikket som var problemet.

ellers skal det være dit kølemiddel som er daffet ud af anlæget hvis du ikke har brugt A/C'en hen over vinteren.

Re: Klimaanlæg Carisma. 16 år 1 uge siden #21537

• eXntiC
  • eXntiC's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 31
det kan være dit AC system er utæt, så er kølemidlet kommet ud. Du kan prøve og starte bilen med AC slået fra, og så når motoren køre så prøv og slå den til, hvis du høre et klik i motorrummet kort efter du gør det, så tjek lige om hele remhjulet på AC kompressoren køre. Hvis det ikke gør det, så er det fordi systemet et løbet tør..Og det eneste du så kan gøre er at lade det være som det er, eller køre på et værksted hvor de har udstyret til at reparere AC systemer.

Kan osse ske din kompressor er defekt, men jeg syns ikke det er ret tit man ser det ske.

Re: Klimaanlæg Carisma. 16 år 1 uge siden #21538

• Billen
  • Billen's profilbillede
He He 2 sæler en bold :chearleader:

Og som de siger på BG "Jeg var hurtigst" :punk:

Re: Klimaanlæg Carisma. 16 år 1 uge siden #21539

• 's profilbillede
Hej Igen,

Tak for jeres svar, jeg prøver lige det med "tænd/sluk" når jeg kommer hjem.!

Sidst på vinteren havde det også svært ved at varme bilen op, ved ikke om det kunne
hænge sammen, eller om det er to forskellige ting, jeg var så over i noget med Thermostaten
der ikke åbner/lukker som den skal, men det er måske to forskellige systemer.?

Henning

Re: Klimaanlæg Carisma. 16 år 1 uge siden #21540

• 's profilbillede
Hej Igen,

Har lige prøvet at starte bilen uden klima anlægget tændt, for derefter at tænde det.

Og øv, intet klik, men propellerne starter på fulde drøn, og omdrejningerne på bilen, kører
op.

Har i nogen anelse om hvordan man kan se om der er væske på eller ej, der sidder sådan en
lille beholder i venstre side af motorrummet, med et lille glas kiggehul i toppen, jeg kunne
formode at det er den, har prøvet at kigge ned i det, men der er ikke rigtig noget at se, skal
man kunne se noget væske flyde rundt dernede.?

Og skulle den ikke sige klik, selvom der ikke er nok væske på.?

Mvh
Henning
Tid til at oprette siden: 0.166 sekunder