Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Galant motor

Galant motor 16 år 2 uger siden #3188

• 's profilbillede
Hej med jer....

Jeg er ny i denne verden af Mitsubishi.... bare til skræk og advarsel... ;)
Jeg har lige købt en 2.0 af 8v modellen... fra 92
Jeg kunne forstille min (hvis man ser bort fra synsmanden) at man umiddelbart kan smide en 16v GTI version i... meeeen hvad med en V6 2,5? bilen fødes jo ikke i den model med denne motor... men er der nogle der har gjort sig erfaringer?
Hvis det ikke er en mulighed! Hvordan ser det så ud med at eftermonter turbo på en 8v og en 16v ? skal man holde sig fra det eller?

Vh JzzO
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Re: Galant motor 16 år 2 uger siden #21478

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
JzzO skrev:
Hej med jer....

Jeg er ny i denne verden af Mitsubishi.... bare til skræk og advarsel... ;)
Jeg har lige købt en 2.0 af 8v modellen... fra 92
Jeg kunne forstille min (hvis man ser bort fra synsmanden) at man umiddelbart kan smide en 16v GTI version i... meeeen hvad med en V6 2,5? bilen fødes jo ikke i den model med denne motor... men er der nogle der har gjort sig erfaringer?
Hvis det ikke er en mulighed! Hvordan ser det så ud med at eftermonter turbo på en 8v og en 16v ? skal man holde sig fra det eller?

Vh JzzO

Hej og velkommen

Du kan ikke smide en 2,0 gti motor i for intet i motor lednings nettet passer
Og heller ikke en V6 2,5?

Alene tændingen vil være et problem 8 v kører med strømfordeler og 16v kører med tændspoler ,så skal du have motor lednings nettet fra en 16v og se om du kan få det til at passe på det lednings net du har helt ind til styreboksen
Så hvis det kan lade sig gøre skal du have motor 2,0 Gti styreboks komplet motor lednings net
Så er det bedre at købe en Gti og sælge den du har
Det er nemt at få turbo på, det er kun svært at finde en turbo manifold, men det kan man vel få lavet
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk

Re: Galant motor 16 år 2 uger siden #21479

• 's profilbillede
Hæhæ.... oki... self, er der ledningsnet der bliver bliver problem :) så må jeg nøjes med de 109 heste den har idag...
eller se om jeg kan fremtrylle en komplet motor med ledningsnet... og derefter trylle lidt ;)
Ang. turbo... så skal jeg nok lige ha' renoveret motoren først... 300000 på klokken er nok ikke en god kombi med turbo... (især ikke når den allerede nu tikker ) også lidt derfor motorskift :)
ang. turbomanifold... så kender jeg en ferm rustfri-svejser der kan hjælpe mig... jeg er ikke helt frem til at svejse med baggas osv...

Vh Jan

Re: Galant motor 16 år 2 uger siden #21480

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
JzzO skrev:
Hæhæ.... oki... self, er der ledningsnet der bliver bliver problem :) så må jeg nøjes med de 109 heste den har idag...
eller se om jeg kan fremtrylle en komplet motor med ledningsnet... og derefter trylle lidt ;)
Ang. turbo... så skal jeg nok lige ha' renoveret motoren først... 300000 på klokken er nok ikke en god kombi med turbo... (især ikke når den allerede nu tikker ) også lidt derfor motorskift :)
ang. turbomanifold... så kender jeg en ferm rustfri-svejser der kan hjælpe mig... jeg er ikke helt frem til at svejse med baggas osv...

Vh Jan

Jeg har en 2,0 glsi motor der har kørt 173,000 km du kan købe for 2000kr eller med gearkasse 4000 kr
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.164 sekunder