Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Carisma 1,8 (97) periodisk startproblem - kun 3 cyl

Carisma 1,8 (97) periodisk startproblem - kun 3 cyl 16 år 4 uger siden #3180

• 's profilbillede
Hej

Periodisk fejl, Når fejlen optræder (periodisk gennem de seneste 3 uger) starter den kun på de 3, lyder lidt svag, og går ud efter 5 -max 10 sec, dette uanset hvordan gassen behandles.

Omvendt når den starter er alt 100% i orden.

(Motorlampen, den gule, har lyst kortvarigt én gang for nogen tid siden - Mitsu kategoriserede det som en følerfejl)

Iøvrigt, helt fantomastisk - har netop opdaget dette fora!

Hilsen Jan P

Carisma 1,8 (97) periodisk startproblem - kun 3 cyl
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Re: Carisma 1,8 (97) periodisk startproblem - kun 3 cyl 16 år 3 uger siden #21465

• Sigma-3.0-v6
  • Sigma-3.0-v6's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 2
Jamen kan så sige til dig at hvis din bil nemmer sig de 300.000km så er det din styre box..

Min sigma har lige gjort det samme og var på værksted i 2 mdr. for at finde ud af fejlen og det var så en ny styrebox.

fik skiftet:

- styrebox
- tænderør
- tændespoler

Og nu har dne ingen problemmer mere.

Snakked med an falck mand som skulle hente min og han fortalte mig, at han haved en lancer som ladet det samme problem som min og nu din og hans var også en ny styrebox.

Det er altså en klassik fejl at det er styrbox som laver fejl..
Med venlig hilsen

Tommy Pedersen

Ps. Sigma GT, Fordi jeg kan og fordi jeg er den eneste :-)

Re: Carisma 1,8 (97) periodisk startproblem - kun 3 cyl 16 år 3 uger siden #21466

• 's profilbillede
Tak for svar (Sigma...)

Efter at have set de mange indlæg hér har jeg forsøgt at null-stille styreboksen.
Sjovt nok; starter med kold motor og straks efter når varm "kun skrammel og hopperi"

Har fakta rundet 400.000 helt igennem uproblematiske kilometer - fantastisk køretøj - så det vil gøre ondt i sjælen at hæve skrotpræmien :-)

Jeg forsøger i første omgang ud fra dine noter

bedste hilsen
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.173 sekunder