jeg har i min nyerhvervede galant, 2,0 glsi fra 93 netop skiftet luftfilter, olie filter plus ny olie og abcon kur, (tak for det gode råd herindefra.!)
og det trængte den virkelig til med et møgbeskidt luftfilter. og den værste gang tjære olie.
nu er turen så kommet til gearkassen som jeg har tænkt mig at skifte olien på og give abcon grå.
menmenmen. jeg har læst et par tråde herinde hvor der står at man dræner det fra bunden af bilen, ligesom med motorolien. men når man skal fylde på foregår det inde i bilen ned i gearkassen, som jeg kunne forstå det.
og jeg har kigget ned i den, men kan ikke finde det rør/slange som jeg skal hælde olieplusabcon i...
stemmer den fremgangsmåde overens med virkeligheden eller har jeg misforstået noget undervejs?
jeg har i dag været forbi mitsubishi i køge hvor de var neget hjælpsomme da jeg forespurgte et koblings væske skift plus udluftning. da jeg har læst herinde at det kunne hjælpe på en kobling der ´først tager fat heeeeeeelt nede i gulvet, men mekanikeren fortalte mig at det var meget risikabelt da man meget nemt kunne ødelægge hovedcylinderern og det ville hurtigt løbe op i flere kontanter end han åbenbart kunne se jeg kunne hoste op med.
men han tilbød at suge det gamle væske op, hælde nyt på og justere koblingen.
nogen der har erfaringer med dette? og evt nogle gode råd.
det skal lige siges at mekanikeren ikke så eller afprøvede bilen. da det som sagt bare var en forespørgsel.