Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Forrør til Sigma..

Re: Udstødning Sigma 16 år 1 måned siden #21211

• Sigma-3.0-v6
  • Sigma-3.0-v6's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 2
Gæst skrev:
står med samme problem...
forrøret kan fåes til 160-180€+ forsendelse osv. fra tyskland,
så regn med 200€ alt ialt.

Men regner med selv at lave et komplet udstødningssystem,
da jeg gerne vil haveført den dejlige V-6'er-lyd via en full 3 inch stainless.

Nu er det jo sådan man ikke bare kan bygge den i 3" uden at tænke på modtrykket..

Ja det vil lyde fedre, men uden det rigtige tryk i udstødningen taber du fart og hk. Med lyden er der jo..

Har selv undersøgt det hos div. firmarer og de siger det samme.. Bare lidt info..

Mangled selv et forrør, men nu du har msidt et link kan jeg jo købe det der :-) Tak for linked..
Med venlig hilsen

Tommy Pedersen

Ps. Sigma GT, Fordi jeg kan og fordi jeg er den eneste :-)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Re: Forrør til Sigma.. 16 år 1 måned siden #21212

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Jeg skal lige gøre opmærksom på, at forrøret er af dårlig kvalitet. Jeg har nu prøvet at montere det, og der er intet der passer. Det kan godt sidde der, men det sidder faretruende tæt på bundkaret. Der sidder nogle styr på flancerne som skal gå op i manifoldene, men de er alt for lange og skal skæres af (mindre problem), flancen til katalysatoren passer på ingen måde, og jeg måtte bore 2 nye huller for at det kunne passe sammen.

Det har taget mig ca. 2-3 timer at få tilpasset, og nu sidder det der og er tæt. Men men men, da jeg mistænker forrøret for at have konstruktionsfejl, kommer der en meget grim lyd når man giver mere end 1/5 gas. Lidt som om den er utæt, men jeg har haft 3 andre til at kontrollere, og der er ingen utætheder, og vi er nået til den konklusion, at forrøret må være så dårligt lavet, at enten puster det bagerste rør der går fra manifoldet ned i hovedrøret, imod udstødningsgassen fra det forreste, eller også går røret ned i hovedrøret, og danner en slags turbulens så der opstår en nærmest skrigene lyd når man gasser op.

Ud over det, så har bilen mistet trækkraft, svarende til i hvert fald 10-20hk.

Jeg aner ikke hvad et originalt forrør koster, men det er helt klart bedre end det man får fra uni-fit.de.

Re: Forrør til Sigma.. 16 år 1 måned siden #21213

• gysse
  • gysse's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 5
Et originalt forrør koster ca 7000.- + moms
Mit gik sidste år men jeg fandt ud af at til den pris kunne jeg godt selv reperere det gamle
og det kostede mig kun et flex rep.stykke fra biltema

Gysse :wink:
Livet er for kort til fartbegrænsninger

Re: Forrør til Sigma.. 16 år 1 måned siden #21214

• Sigma-3.0-v6
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Nu har jeg så lige købt et rør fra tyskland som blev linket til herinde og så må jeg jo se om det giver samme problemmer :-)

Det med at den givver en skrive lyd når du gasser op har min altid gjort, så det er ikke forkert sådan lyder det bare når du acc. Det kan lyde lidt som en turdo der suger luft..
Med venlig hilsen

Tommy Pedersen

Re: Forrør til Sigma.. 16 år 1 måned siden #21215

• Sigma-3.0-v6
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
hmm lorte tastetur..

Den flytter rundt på tasterne som den har lyst til kan jeg se i mit ovenstående indlæg *gg*
Med venlig hilsen

Tommy Pedersen

Re: Forrør til Sigma.. 16 år 1 måned siden #21216

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Hmm, det gjorde den ikke med det originale rør, og det lyder altså helt forkert, næsten som om den er utæt, men som sagt, er der bare intet at mærke.

Men hvis det er meningen den skal sige sådan, så har jeg en Sigma til salg for 20.000.. :lol:
Tid til at oprette siden: 0.183 sekunder