Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Forrør til Sigma..

Re: Forrør til Sigma.. 15 år 11 måneder siden #21217

• Sigma-3.0-v6
  • Sigma-3.0-v6's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Modtagne TAK: 2
Cocacola skrev:
Jeg skal lige gøre opmærksom på, at forrøret er af dårlig kvalitet. Jeg har nu prøvet at montere det, og der er intet der passer. Det kan godt sidde der, men det sidder faretruende tæt på bundkaret. Der sidder nogle styr på flancerne som skal gå op i manifoldene, men de er alt for lange og skal skæres af (mindre problem), flancen til katalysatoren passer på ingen måde, og jeg måtte bore 2 nye huller for at det kunne passe sammen.

Det har taget mig ca. 2-3 timer at få tilpasset, og nu sidder det der og er tæt. Men men men, da jeg mistænker forrøret for at have konstruktionsfejl, kommer der en meget grim lyd når man giver mere end 1/5 gas. Lidt som om den er utæt, men jeg har haft 3 andre til at kontrollere, og der er ingen utætheder, og vi er nået til den konklusion, at forrøret må være så dårligt lavet, at enten puster det bagerste rør der går fra manifoldet ned i hovedrøret, imod udstødningsgassen fra det forreste, eller også går røret ned i hovedrøret, og danner en slags turbulens så der opstår en nærmest skrigene lyd når man gasser op.

Ud over det, så har bilen mistet trækkraft, svarende til i hvert fald 10-20hk.

Jeg aner ikke hvad et originalt forrør koster, men det er helt klart bedre end det man får fra uni-fit.de.

Mitsubishi hat nu montetret selv den samme slags forrør og de konstatere eat der er en pivelyd de har så fundet frem til at det er det forreste Flexrører som er utæt og ved at skære det nye flexrør af og montere et nyt så skulle den lyd forsvinde og jeg har ikke mistet noget træk kraft...

Men nedtur pivelyd alligevel.
Med venlig hilsen

Tommy Pedersen

Ps. Sigma GT, Fordi jeg kan og fordi jeg er den eneste :-)
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Re: Forrør til Sigma.. 15 år 11 måneder siden #21218

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Jeg har indtil videre fundet ud af, at det er Onetwopipe udstødningen der tager effekt. Prøvede at køre uden bagpotten, og der kom mere liv i den gamle V6ér..

Jeg har sagt det før, og siger det gerne igen; Det er sidste gang jeg har købt OTP udstødninger..
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.
Tid til at oprette siden: 0.157 sekunder