Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Problemer med gearkassen

Problemer med gearkassen 16 år 2 måneder siden #3121

• 's profilbillede
Hej

Jeg har en Lancer 1.6 GLXI fra 95´ med 309000km på klokken..
Den er begyndt at være træls at få i 3 gear når den er kold. Er det et kendt problem? -Og hvad gør jeg? Kunne det evt. "bare" være gearkasseolie? eller er det den hårde vej med ny gearkasse?

Den er desuden begyndt med at når jeg skal sætte igang, så hyler den (som at puste i en ølflaske), det lyder som om det kommer fra koblingen, men den glider ikke.. Skal jeg bare lade som ingenting og kører videre eller kan jeg ødelægge noget af?
Den begyndte for snart et ½ år siden, mest når den var kold, men det er som om det er blevet mere tit nu, og hele tiden...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Problemer med gearkassen 16 år 2 måneder siden #21203

• Billen
  • Billen's profilbillede
Abcon er din ven
www.mitsubishi-klub.dk/phpBB2/viewtopic....0903&highlight=abcon

ellers brug søgefunktionen, og søg på Abcon

Problemer med gearkassen 16 år 2 måneder siden #21204

• 's profilbillede
tja det er jo sef et tegn på at din gearkasse er ved at være slidt, med abcon kan man rede meget. men hvis det ikke er nok er det renovering eller anden gearkasse..

dit problem med din kobling, sys jeg kunne lyde som en såkaldt "tør kobling" mener ikke man kan gøre så meget ved det ud over at skifte kobling. men skal jo sef ikke kunne udelukke at det er dit udrykkerleje der er slidt..

Problemer med gearkassen 16 år 2 måneder siden #21205

• Cocacola
  • Cocacola's profilbillede
Det er højst sandsynligt dit udrykkerleje der er kørt tørt for fedt. Min gamle Fiesta siger også noget i den stil når jeg skal koble til.

Mht. til dit gearskifte, så prøv at få skiftet gearolien til noget 75W/85 eller 75W/90 olie. Abcon er meget fint, men holder som sådan ikke ret længe, og er efter min mening mest en "salgsløsning".
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.147 sekunder