Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: hjælpe den gamle motor lidt igang igen. . . .

hjælpe den gamle motor lidt igang igen. . . . 16 år 3 måneder siden #3082

• 's profilbillede
Hej.
Jeg har en gammel galant 2.0 glsi fra 92 - den gamle model, som jeg er meget glad for. Dog kunne jeg godt tænke mig at der var lidt mere gang i den, tror ikke der er mere en 90 heste tilbage i den. Havde det været en diesel tdi'er kunne jeg bare chippe den, men det kan man desværre ikke med benzin uden turbo. Jeg ønsker som sådan ikke nogle store indgreb som en knast eller noget i den stil. Ønsker bare en lidt mere rap bil. med flere heste og måske lidt mere økonomisk end de 10-11 kilometer den kører på literen. Jeg ved ikke om man kan rude ved ECU'en eller sådan noget?
Håber der er nogle dygtige kloge hoveder der kan hjælpe mig og som os ved hvor jeg i så fald kan få det gjort.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

hjælpe den gamle motor lidt igang igen. . . . 16 år 3 måneder siden #21107

• stampe
  • stampe's profilbillede
kn filter er en start... på min gav det lidt mere... den fik ihverfald bedre optræk....

hjælpe den gamle motor lidt igang igen. . . . 16 år 3 måneder siden #21108

• Carpman
  • Carpman's profilbillede
Et stort service på motoren vil nok hjælpe lidt: komplet olieskift m. Abcon OSC, nye tændrør og kabler og nyt filter, evt kn indsatsfilter som Stampe foreslår. Prøv evt også Shells V-power 99 et par tanke og se om du ikke kan mærke forskel.
Ellers er der ikke meget at hente ud af den motor uden store indgreb :(

hjælpe den gamle motor lidt igang igen. . . . 16 år 3 måneder siden #21109

• 's profilbillede
Carpman skrev:
Et stort service på motoren vil nok hjælpe lidt: komplet olieskift m. Abcon OSC, nye tændrør og kabler og nyt filter, evt kn indsatsfilter som Stampe foreslår. Prøv evt også Shells V-power 99 et par tanke og se om du ikke kan mærke forskel.
Ellers er der ikke meget at hente ud af den motor uden store indgreb :(
ihhh , det ville jeg ha skrevet :(

hjælpe den gamle motor lidt igang igen. . . . 16 år 3 måneder siden #21110

• 's profilbillede
Ok, hvad indbefatter et stort motortjek? Kan man ændre på ecu'en så den kører længere på literen og får lidt flere heste, som man kan med en diesel?
Jeg er helt blank når det kommer til biler, hvad giver et kn filter og hvorfor skifte det andet der skal skiftes?
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.170 sekunder