Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: automat lygtejustering

automat lygtejustering 16 år 3 måneder siden #3071

• stampe
  • stampe's profilbillede
hvordan kan jeg finde ud af om min bil har det??

det er en pajero fra 96...
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

automat lygtejustering 16 år 3 måneder siden #21065

• Billen
  • Billen's profilbillede
tror jeg ikke at du skal satse på at den har....

der skal i hvertfald gå nogle ledninger ud i lygten og der skal sidde en motor til at køre lygten op og ned...

Men ellers burde det vel være til at tjekke ved at løfte fronten op med en donkraft og se om den selv justere lygterne ned...

automat lygtejustering 16 år 3 måneder siden #21066

• stampe
  • stampe's profilbillede
det er bare sjovt for jeg har det lygtevask på...

det kommer sig af at jeg har købt et xenon pærer i aldi for en flad 50 kr.. og der stå på siden at der skal være lygtevasker og lygte justering... og efter det jeg kan finde ud af så skal det være automatsk lygte justering som der skal være der...

automat lygtejustering 16 år 3 måneder siden #21067

• Billen
  • Billen's profilbillede
tror ikke det er en rigtig xenon pære den der fra aldi, og hvis det er skal du også have det rigtige ledningsnet ud til pærene....

så vidt jeg har læst mig frem til så skal der også sidde nogle følere på dine aksler som justere lygterne automatisk.

Har da også lygte vask på min galant, men der må man selv dreje på lygte justeren inde i bilen hvis de skal køre op og ned ;)

automat lygtejustering 16 år 3 måneder siden #21068

• Geospeeddk
  • Geospeeddk's profilbillede
for at køre lovligt med Xenon lys, skal der på en bil være lygtevasker og fuldautomatisk lygtejustering.

DVS at når der bliver læsset på bilen, skal den justere lygterne ned, så lygterne ikke blænder modtrafikanterne og du selv kan se vejen.

Automatisk lygtejustering er ikke mange biler der har, endnu, men der kan installeres et sæt fra Hella, hvor der bliver installeret 2 sensorer på din bagaksel og 2 sensorer foran. Dertil skal der 2 nye motorer foran, som passer sammen med sensorene.

Her kommer det sjove så, det kan ikke installeres på andre biler end BMW,AUDI, MB, LAND ROVER/RANGE ROVER.

Kan ikke installeres på alm biler, har tjekket + at det koster spidsen af en jetjager

Så for at køre lovligt med Xenon, skal man købe en anden bil, desværre.

automat lygtejustering 16 år 3 måneder siden #21069

• 's profilbillede
Jeg har læst at sådan noget kun er for tøsser, jeg har ikke "automatisk" lygtejustering men en knap med 3 el. 4 indstillinger, det er sådan noget rigtige mænd med fede biler har.
Og NEJ Stampe, det er ikke Xenonpære ( udtales iøvrigt SEON ) du har købt , man kalder det for XenonLOOK og der er en forskel.
Et Xenonsæt kan købes og er temmeligt dyrt ( 3 - 4000kr. ) og passer så nok kun til de førnævnte biler.
En Xenonpære bliver meget varm og vil brænde parabolen.
Jeg kan ikke forstå hvorfor der skal være vask og justering !?
Jeg køre med : www.thansen.dk/product.asp?c=2400538528&...83591&pn=-1408057614 , som du kan se står der Xenonlook på æsken .
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.135 sekunder