Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: Manglende bakgear

Manglende bakgear 16 år 3 måneder siden #3067

• 's profilbillede
Hej, min carisma gdi årg 98 mangler bakgearet (for det meste) nogle gange kan det bruges 10 gange i træk uden problemer, men for det meste er den komplet umulig at få i, kan lige mærke den tager lidt ved men springer så ud igen...
Har haft skiftedelen ude og kan ikke udmidelbart se den fejler noget, men mener heller ikke det kan være selve gearkassen for det virker udemærket når den endelig går i indgreb....

Håber i kan hjælpe hilsen Brian
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Re: Manglende bakgear 16 år 4 uger siden #21047

• 's profilbillede
efnHej, Problemet ligger formentlig i den lille gummibøsning som sidder på undersien af gearkassen / skifteren under vognen / gearkassen. Over tiden slides den skæv - faktisk en kendt Mitsufejl. For dyrt at købe en original med drop ind på det første det bedste Volvo /Renault reservedelslager - er de fremme i skoene ved de næjagtigt hvad du skal bruge. (skiftes på maz ½ time)

Re: Manglende bakgear 16 år 6 dage siden #21048

• 's profilbillede
Du har ret i at det er en kendt mitsubishi fejl, endog kun på Carisma og space star.

Gearstangen (vandret gående) kan være skæv og skal skiftes ud. (ca. 700 kr.)
Gearbøsninger er 100% sikker nedslidt og skal skiftes ud. (145 kr) kan fås hos alle mitsubishi værksteder.

alternativt så ring til mig på 54 86 52 80 (tast 1 for reservedele).
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.138 sekunder