Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: den dugger

den dugger 16 år 4 måneder siden #3035

• Billen
  • Billen's profilbillede
Har lidt problemer med at min galant 1997 ikke kan få ordentlig bugt med duggen på forruden selvom AC'en er slået til, så jeg tænker lidt at det måske er pollenfilteret der skal skiftes, MEN hvor sidder det??
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

den dugger 16 år 4 måneder siden #20849

• Carpman
  • Carpman's profilbillede
Der er ikke pollenfilter i vores model. Har ledt forgæves, der hvor værkstedsmanualen siger det sidder. Men en grundig pudsning af ruden plejer at hjælpe :wink: Ellers plejer jeg at stille AC'en manuelt, så den får lidt mere luft til forruden. Den har det med, kun at ville blæse til fødderne, når kabinen har nået den indstillede temperatur.

den dugger 16 år 4 måneder siden #20850

• Billen
  • Billen's profilbillede
JEPS det plejer at hjælpe med en super cleaning af ruden, men det er alle ruderne der er problemer med, så ved jeg selvfølgelig ikke om der kommer mere dug på tonede ruder, altså på solfilmen, fordi nu hvor jeg tænker over det så har jeg samme problem i min varevogn og den kører også med alle ruder tonet.

OG NEJ selve forruden er IKKE tonet i nogle af bilerne.

men det er lidt skummelt med det der filter fordi rafko har et til kr. 173 www.refako.dk/product_info.php?cPath=1_1...-400XF16242314247846

og meca har også et og med billede
catalog.meca.dk/ProductSheet.aspx?Articl...72&CategoryType_ID=1

Jeg kører storset altid AC'en manuelt da jeg ikke synes at den virker som den skal på AUTO, den banker bare derud af selv om man er ved at dø af varme / kulde alt efter hvad man har sat tempen til :wink:

den dugger 16 år 4 måneder siden #20851

• Carpman
  • Carpman's profilbillede
Har kigget lidt i manualen, og kan se at det er kun modellen med manuelt AC der har pollenfilter. Filteret ligner også det på billedet.
Det med at blæseren banker derudaf, kan være den lille photosensor ved forruden er defekt (tjek evt værkstedmanualen vi har i guider)

den dugger 16 år 4 måneder siden #20852

• Microlars
  • Microlars's profilbillede
Jeg godtnok "kun" manuel AC... Mit filter har jeg lige skiftet... Det sidder bag ved handskerummet... Man skal lige tage den der metalstang af inde bagved... Så kan man komme til filteret...

Mvh Lars
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.142 sekunder