Hej
Jeg har en Mitsubishi Galant 2.0 GLSI fra 1992 som jeg stort set er glad for.
Jeg har 2 spørgsmål som jeg meget gerne ville have svar på.
Spørgsmål 1:
Jeg har lige fra da jeg købte bilen i 1995 bemærket, at den er meget følsom overfor sidevind, og at den "fedter/spinder" meget på forhjulene

når der bare er det mindste regn på vejen og eller lidt sne.
Jeg starter selvfølgelig langsomt op, men alligevel er jeg mange gange nødt til at tage gassen næsten helt af og begynde forfra - hvis i forstår hvad jeg mener!.
Om sommeren har jeg alu-fælge med brede dæk på bilen og dækmønsteret på disse er lige nu mindst 7mm eller mere.
Jeg har skiftet til vinterdæk som er monteret på almindelige stålfælge og dæk fabrikatet er: Hankook W400 og med rigeligt mønster og de kører korrekt rundt - i pilens retning på dækkene.
Som jeg skriver, så bare den mindste fugt/regn på vejen gør at forhjulene spinder rundt ved start af bilen fra eks. en lyskurv.
Er det normalt for den bil som jeg har?? og er der noget som jeg kan gøre for at gøre det bedre??
Spørgsmål 2:
Der er en lille smule "slør" inde på selve rettet i bilen og jeg formoder, at det er SLØR i selve tandstangen

.
I gamle dage kunne man sætte et lille stykke ind/ned i tandstangen for at fjerne dette "slør", kan man også gøre det på min bil?
Vognen bliver godkendt ved hvert syn hvert andet 2 og styrekugler/stænger med mere skulle være i orden. De 2 styrekugler er helt nye - fra 2008.
Er der nogen gode råd til dette spørgsmål?
På forhånd mange tak for svarene
Mv
Raptus/Anders3670