Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.
  • Side:
  • 1

EMNE: "Ny" Mitsu og skift af skiver

"Ny" Mitsu og skift af skiver 16 år 6 måneder siden #3018

• 's profilbillede
Hej

Så blev det Mitsu igen, sidst var en SS vi købte fra ny, og denne gang blev det en Galant fra 91 (Tror det er den man kalder E3A3) 2.0 og for søren den kør sgu godt :-)

Nå men forrige ejer har selv skiftet skiver og klodser foran, hvilket har medført at bilen ryster helt vildt ved opbremsning (og også når man kører), han fortalte af man ikke bare skiftede skiver på sådan, de kilede sig fast, så man nærmest skulle skære dem af. Det lyder (med min begrænsede viden om biler :-) ) da noget vildt at det skal være så besværligt, eller er det bare fordi de har været rustet fast?

Stef
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

"Ny" Mitsu og skift af skiver 16 år 6 måneder siden #20767

• 's profilbillede
jeg tror bare de har været rustet fast.. det ser vi også engang imellem inde på arbejdet, hvor vi så slår dem af med en stor hammer, også bare trækker igennem med begge arme for at få lortet af hehe.. grunden til at det ryster i din bil kan meget nemt tænkes er fordi den tidligere ejer ikke har gjort navet rent for rust inden.. den minste smule rust imellem nav og skive, giver rystelser.. vi bruger en luftsliber med stålbørste på.. :D

"Ny" Mitsu og skift af skiver 16 år 6 måneder siden #20768

• 's profilbillede
Det var også min umiddelbare tanke, at der ikke var ordentligt rengjort og de har også betydet skiverne er skæve nu:-(

Manden sagde at han havde snakket med et mitsu værksted hvor de sagde det var måden og han for alt i verden ikke måtte slå på dem :-)

Kunne godt frygte han har gjort navet rent med en vinkelsliber!!!

Stef

"Ny" Mitsu og skift af skiver 16 år 6 måneder siden #20769

• 's profilbillede
Rust rust og atter rust, er spændt på om et par timer med stålbørsten på Dewalten var nok, ellers må der jo andre skiver på.

Stef

"Ny" Mitsu og skift af skiver 16 år 6 måneder siden #20770

• 's profilbillede
hva så var det nok med at slibe rust væk

"Ny" Mitsu og skift af skiver 16 år 6 måneder siden #20771

• 's profilbillede
Desværre ikke, det hjalp lidt at få andre hjul på mht. rystelser, men den vil stadigt ruske i bremserne, ind imellem. Så de nye skiver og klodser ligger i bagagerummet og kommer nok på imorgen, så må vi se om det er bedre.

Stef
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.145 sekunder