Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
Tenkiske spørgsmål eller skal der mere power i dytten.
Indlæg uden aktivitet slettes ikke, dog bliver der ryddet op i meget gamle tråde.

EMNE: Vores GALANT GTI fra 1991 har svigtet os for første gang !

Vores GALANT GTI fra 1991 har svigtet os for første gang ! 16 år 5 måneder siden #20739

• Basse
  • Basse's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Platinum Boarder
  • Modtagne TAK: 1
Hej, jeg ville skifte styreboksen, med det samme, så er problemet forhåbentligt løst :wink:
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Vores GALANT GTI fra 1991 har svigtet os for første gang ! 16 år 5 måneder siden #20740

• Jeppe
  • Jeppe's profilbillede
hej igen.Det eneste jeg kunne gøre når den drillede,slå tændingen fra og starte igen,meeen,er 100 % sikker på det nok er styreboksen. Kom i tanke om at jeg faktisk var forbi kolding autoel,fik bilen målt og alt så fint ud!!!!! . vi talte om det måske kunne være benzin pumpen,måske filtret,men kort tid efter stod den helt af,og det var så boksen,den var helt brændt af,noget sort :lol: Så se at få en ombytter i,nully havde jo en go pris, syntes jeg.ps. Var faktisk i Kroatien den sommer, med kone og unger,og der var der kun en gang den drillede,den spruttede ganske lidt,nok deres p,, benzin sagde jeg til konen...... sikke nogle øjne hun sendte :wink: Så nu flyver vi sydpå hver sommer,selv om bilen er byttet ud med en lidt nyere model. Sku gerne undgå det blik jeg fik... :roll:

Vores GALANT GTI fra 1991 har svigtet os for første gang ! 16 år 5 måneder siden #20741

• 's profilbillede
Jeppe skrev:
hej igen.Det eneste jeg kunne gøre når den drillede,slå tændingen fra og starte igen,meeen,er 100 % sikker på det nok er styreboksen. Kom i tanke om at jeg faktisk var forbi kolding autoel,fik bilen målt og alt så fint ud!!!!! . vi talte om det måske kunne være benzin pumpen,måske filtret,men kort tid efter stod den helt af,og det var så boksen,den var helt brændt af,noget sort :lol: Så se at få en ombytter i,nully havde jo en go pris, syntes jeg.ps. Var faktisk i Kroatien den sommer, med kone og unger,og der var der kun en gang den drillede,den spruttede ganske lidt,nok deres p,, benzin sagde jeg til konen...... sikke nogle øjne hun sendte :wink: Så nu flyver vi sydpå hver sommer,selv om bilen er byttet ud med en lidt nyere model. Sku gerne undgå det blik jeg fik... :roll:

Hejsa igen Jeppe

Ja ja :) - men her var problemet at den selv havde slået tændingen fra og ikke ville i gang igen,
altså det er kun sket denne ene gang, og det er ikke sket siden, selvom vi ikke har gjort noget
som helst ved bilen endnu og der har ingen problemer været i disse par uger der nu er gået.
Men vi har altså også brugt anden bil til de lange ture.

Glemte at skrive i trådstarten at Galanten udelukkende havde kørt med fartpiloten tændt i det
stræk på et halvt hundrede kilometer inden den døde i første lyskryds - Måske den var blevet
træt af monoton kørsel
:roll:

MVH

J & J
Vedhæftninger:

Styreboksen ville ikke ud ! 16 år 4 måneder siden #20742

• 's profilbillede
Nå så skete det i dag at gtién ikke ville starte, først 4 forgæves forsøg med batteriet i top og starteren i god trivsel, opgav i ca. 10 minutters tid og vente tilbage, og så startet den omgående som den aldrig havde svigtet.

Slukket motoren igen og startet igen, helt fint.

Gik i gang med at kigge på styreboksen under handskerummet og ville afmontere den for at kigge nærmere på den og evt. finde et varenummer e.l. ,, - men kunne kun få den midterste af de tre skruer løsnet (ingen rust), så ud kom styreboksen ikke, ej heller med skruemaskinen - øv nu ødelagte skruer, men den så meget fin og ren ud og ingen lugt derfra.

Nully skrev: "Prøv at tage minus polen af batteriet og reset styreboksen lad den bilen stå uden minus i 15 minutter og sæt så polen på igen start bilen og lad den stå i tomgang i 15 minutter uden at røre noget "

Tør vi lave dette forsøg inden vi har en ny styreboks, tænker på om den helt står af ved denne belastning hvis den er defekt ???

MVH
J & J

Vores GALANT GTI fra 1991 har svigtet os for første gang ! 16 år 4 måneder siden #20743

• Nully
  • Nully's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Modtagne TAK: 46
Du kan sagtens lave det forsøg med at tage minus polen af i et kvarter og starte den og lade den stå i tomgang i et kvarter

kan ikke forstå du ikke kan tage styreboksen ud den sedder i højre side nede ved gulvet tag den lille trekant af med den lille stjerne skrue tag de tre stik af boksen tag en lille skralde med en 12 top på tag de 2 skruer af og løft boksen ned det er er stor guldfarvet en tror du har fat i den forkerte når du siger du ikke kan få skruerne af :cry:
Galant for ever
Den ene af 2 der selv har kørt en højre styret Evo 3
Den eneste af 2 der selv har kørt en Evo 8
Har selv kørt et modulvogntog fra Frode Laursen på 25m
www.nullysgalant.dk
www.mitsu-shop.dk

Vores GALANT GTI fra 1991 har svigtet os for første gang ! 16 år 4 måneder siden #20744

• Billen
  • Billen's profilbillede
Nully skrev:
Du kan sagtens lave det forsøg med at tage minus polen af i et kvarter og starte den og lade den stå i tomgang i et kvarter

kan ikke forstå du ikke kan tage styreboksen ud den sedder i højre side nede ved gulvet tag den lille trekant af med den lille stjerne skrue tag de tre stik af boksen tag en lille skralde med en 12 top på tag de 2 skruer af og løft boksen ned det er er stor guldfarvet en tror du har fat i den forkerte når du siger du ikke kan få skruerne af :cry:

Tror du skal smide et billede op af hvor den sidder :wink:
Tid til at oprette siden: 0.199 sekunder